BOSS DR-660 op reis

bikkel

Everything is on the One
Ik ga volgende week op vakantie, tien uur vliegen en toeristenshit op bestemming, dus ik dacht ik ga mijn tijd nuttig besteden: patterns programmeren.

Nou is die batterij volgens mij alleen maar voor het opslaan van patches, dus ik moet hem ergens aansluiten. Kan ik hem in een vliegtuig aansluiten op een soort van laptopaansluiting? En kan ik hem gewoon op zo'n universele adapter aansluiten voor in de hotelkamer?

Dat zal moeilijk worden en hangt helemaal af van de maatschappij, type vliegtuig en je stoel. Als er al een laptop aansluiting is op je vlucht dan zal het misschien nog niet gaan omdat ze hoogst waarschijnlijk met een soort autoaansteker aansluiting werken, of met Empower. De meeste adapters die je daarop kan aansluiten zijn alleen voor laptops, dus dan heb je nog een probleem omdat jouw Boss een AC-AC adapter gebruikt. Wat je dus nodig zult hebben is een power inverter die op de port van je stoel pas en waarop je jouw AC-AC adapter kunt aansluiten.

Maar nogmaals, dat hangt allemaal af van de maatschappij, het vliegtuig en de stoel waarop je zit (als je al aansluitingen hebt, dan heb je bijvoorbeeld op gangpad stoelen geen aansluiting). Op Seatguru vind je alle info per maatschappij en de door hun gebruike vliegtuigen. Ook handig om vantevoren te zien in welke stoel je het ruimst zit, zodat je bij het online inchecken goed beslagen ten ijs komt :D

Voor de hotelkamer is het iets makkelijker, als jouw adapter 110~230v is, dan zul je weinig problemen hebben (hoewel ik me afvraag of je wel AC-AC adpaters hebt die op zowel 110 als 230 volt kunnen werken...). Gewoon een passend adapter plugje voor de wandcontact doos en je bent klaar. Alles over soorten aansluitingen en voltages wereldwijd vind je hier: http://www.kropla.com/electric2.htm

Laatst gewijzigd:
Wat een heldensite!!! :)

Maar zo'n laptopadapter heeft toch ook alleen maar een euro adapter stekker?

-------------

Oh laat maar volgens mij moet je dan business class vliegen, daar zijn wij te pauperig voor :(

Veel van die vliegtuig inverters (omvormers) zijn echt om direct in je laptop te pluggen, die worden geleverd met pluggen die op alle soorten laptops passen en leveren spanningen van 15 tot 24v DC, dus daar heb je niks aan.

Er zal vast een vliegtuig adapter of omvormer zijn waarop (al dan niet met wat omwegen) jouw Boss adapter past, maar je moet er even goed naar zoeken.

Sowieso weet ik niet of je dit echt wel moet willen, je zit wel met een hoop kabels in een frotterig rot stoeltje... Maar dat is aan jou :)

Veel van die vliegtuig inverters (omvormers) zijn echt om direct in je laptop te pluggen, die worden geleverd met pluggen die op alle soorten laptops passen en leveren spanningen van 15 tot 24v DC, dus daar heb je niks aan.

Er zal vast een vliegtuig adapter of omvormer zijn waarop (al dan niet met wat omwegen) jouw Boss adapter past, maar je moet er even goed naar zoeken.

Sowieso weet ik niet of je dit echt wel moet willen, je zit wel met een hoop kabels in een frotterig rot stoeltje... Maar dat is aan jou :)

Nee dat gaat hem dan niet worden denk ik.....ik moet maar wat ander on-board entertainment zoeken. Gezellig met een TR-606 en TB-303 had me ook wel wat geleken, maar dan heb ik weer geen geld meer om op vakantie te gaan :D

Hehe, ze zien je al aankomen :D

Smackos heeft zo'n Yamaha QY70. Als je net als hij persé ongezellig wil doen in vliegtuigen, moet je misschien wat op je vakantie budget beknibbelen en eens een keer zo'n ding kopen :) Klinken nog behoorlijk goed ook.
Mijn vliegtuig plezier bestaat uit het kijken van films op m'n telefoontje, het lezen van de Sound on Sound en gewoon lekker slapen. En als er echt niks meer lukt kun je nog altijd vriendjes maken met de stewardessen en achterin het vliegtuig in het keukentje hangen, wijntjes drinken en pretzels eten :D

Hehe, ze zien je al aankomen :D

Smackos heeft zo'n Yamaha QY70. Als je net als hij persé ongezellig wil doen in vliegtuigen, moet je misschien wat op je vakantie budget beknibbelen en eens een keer zo'n ding kopen :) Klinken nog behoorlijk goed ook.

F*cking geinig ding! Parksequencer! Maar helaas kan ik van te voren niet te veel meer uit geven.

Mijn vliegtuig plezier bestaat uit het kijken van films op m'n telefoontje, het lezen van de Sound on Sound en gewoon lekker slapen.

Inderdaad wordt het weer eens tijd voor een good old Sound on Sound, al koop ik dat ding normaliter niet meer. Misschien dat ik nog een leuke SF kan scoren bij De Slegte.

En als er echt niks meer lukt kun je nog altijd vriendjes maken met de stewardessen en achterin het vliegtuig in het keukentje hangen, wijntjes drinken en pretzels eten :D

Of met de homosexuele purser ;)

(maar ik ben helaas wat dat betreft met vriendin)

Dat zit toch alleen maar in business class en eerste klas een laptop aansluiting in een vliegtuig? Ik heb nog nooit een electriciteits aansluiting gezien in de economy class.

Back