Hoe neem je een midi spoor op?

Dionysius

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van Roland Sh 201 en heb ook programma's zoals fruityloops, ableton live en sonar 6.
Mijn vraag is nu hoe ik met eigen synthesizer patches iets kan inspelen, het liefst binnen sonar 6. Ik heb er de manual al op nageslagen, maar dit is voor mij bijna latijn...

Groetjes,

Dionysius

Je sluit de synth aan op je PC met een Midi-interface, selecteert dit als bronkanaal in je sequencer, drukt op record in je sequencer en vervolgens laat je de synth spelen via de ingebouwde sequencer of door het keybaord te bespelen.

Als dit nog steeds latijn is denk ik dat je beter even naar Google kunt gaan en zoeken op 'midi basics' of 'midi introductie' of 'midi beginners tutorial' ofzo, er is voldoende van te vinden.

en heb ook programma's zoals fruityloops, ableton live en sonar 6.
Google stuk ofwat?!

Knap dat je zoveel doekoe uitgeeft en er dan geen hout van snapt :doei:

Ga lekker vragen stellen op je Warez fora en torrentsites man.... Al die luie gasten met hun warez vragen hier zouden ze meteen moeten bannen, je kan geen topic meer openen of het gaat erover.....OPZOUTEN!

Knap dat je zoveel doekoe uitgeeft en er dan geen hout van snapt :doei:

Ga lekker vragen stellen op je Warez fora en torrentsites man.... Al die luie gasten met hun warez vragen hier zouden meteen moeten bannen, je kan geen topic meer openen of het gaat erover.....OPZOUTEN!
Dat vind ik een voorbarige conclusie. Van dit soort programma's krijg je soms ook een light versie mee bij je synth of geluidskaart maar een beetje speur- en leeswerk vooraf scheelt natuurlijk wel voordat men dit soort vragen stelt.

Ik werk al jaren met fruityloops, maar was op zoek naar een programma om midi sporen mee op te nemen. Ik moet dan wel eerlijk bekennen dat ik de andere 2 programma's nog niet volledig snap. Dus heb al wat 'research' werk verricht maar kan menige termen niet duiden.

Ik werk al jaren met fruityloops, maar was op zoek naar een programma om midi sporen mee op te nemen. Ik moet dan wel eerlijk bekennen dat ik de andere 2 programma's nog niet volledig snap. Dus heb al wat 'research' werk verricht maar kan menige termen niet duiden.
Dan download je een demo versie van cubase, daarmee moet het zeker lukken.

Back