Synth met pitch envelope editor dmv faders en/of display?

Hoi,

ik ben op zoek naar een synth met een pitch envelope editor zodat je de sound naar boven of naar beneden kan sliden dmv een envelope editor.
(In FM8 vsti kan dit via het navigator menu, 'Pitch').
iemand een tip?
bedankt!

Weet je zeker dat deze functie al niet op 1 of meer van je synth's zit? Je V-station heeft bijvoorbeeld een pitch envelop. In het rechter gedeelte van het hoofdscherm staat een "Mod Env" met attack, decay..enz. In het linkergedeelte bij de osc's kun je de sterkte van deze "Mod Env" instellen.

Volgens mij kunnen al je synths dat wel.

Kijk bij je synth's ook eens of er een modulatiematrix is. Als ik zo gauw even de handleiding bekijk van je VirusB, dan vind je op blz 76 informatie over de modulatiematrix. Kies als source (blz 280) een envelop, bijv. FiltEnv of AmpEnv (het lijkt wel of er geen vrije envelop is;{). Kies als destination (blz 281) Osc1Pitch en/of Osc2Pitch.
Succes:biertje:

Hoi,

ik ben op zoek naar een synth met een pitch envelope editor zodat je de sound naar boven of naar beneden kan sliden dmv een envelope editor.
(In FM8 vsti kan dit via het navigator menu, 'Pitch').
iemand een tip?
bedankt!

Je envelope veranderd je pitch, niet de slider...

met "amount" kan je de diepte/hoeveelheid van de modulatie afstellen.
hoe meer "amount" hoe groter het effect is op de pitch.

al je synths kunnen dit idd.

Beste Erol,

Ik krijg door de verschillende topics die je opent en de mailtjes die je me zendt enigszins de indruk dat je een beetje aan het aanrommelen bent zonder precies te weten wat je aan het doen bent.
Dit klinkt in jouw 'oren' waarschijnlijk rotter dan ik het bedoel, maar ik vraag me ondertussen serieus af hoe goed je de spullen die je hebt doorgrondt.

Met de spullen die je hebt kun je echt heel veel interessante dingen doen.
Op dit moment de boel omgooien met nieuwe aankopen lijkt mij nog meer bomen plaatsen in een bos dat je toch al niet zag.
Is het geen beter idee om de instrumenten die je hebt beter te leren kennen en je te verdiepen in hun mogelijkheden en klanksynthese in het algemeen?

Nogmaals, dit is geen rot of badinerend bedoeld mailtje, maar een oprecht advies om verder te komen in je muziek en een leuke hobby.

groet,

Tom

Hoi Tom,

ik vind je reactie helemaal niet rot ;-) je hebt ook gelijk.
ik heb de spullen ook niet goed doorgrondt en wil ook graag de instrumenten beter leren kennen en verdiepen in klanksynthese in het algemeen.

ik weet alleen niet waar/hoe ik moet beginnen... :-(

Hoi Tom,
ik weet alleen niet waar/hoe ik moet beginnen... :-(

Daar heb je dan een echt goede vraag te pakken waar ook andere leden vast in met je mee kunnen denken.

Mijn advies zou zijn.
Stop met kopen of aankopen overwegen. Richt je op de spullen die je hebt en als je daar de ins en outs van kent kun je in de toekomst veel gerichter gaan nadenken over je wensen en eventuele aanschaf van andere spullen.

Verder, lees handleidingen. Zoek artikelen/boeken en doorzoek het forum over synthese en vooral.....draai aan knoppen en luister. Leer wat de verschillende onderdelen van een synth doen met het geluid.

groet,

Tom

Back