2de audio Interface (MOTU,RME)

boeklanoei

Ouwe rot
Wil een 2de klein systeempje aanschaffen (PC + audio/interface) voor in noodsituaties en eventueel alleen audio-opname/editting. Zo weinig mogelijk midi en alleen VST based, geen vsti's. En met wat noodzakelijke programma's.

Nu ben ik op zoek naar een goede audio-interface confirm de volgende richtlijnen, zelf denk ik aan MOTU of RME:

* 24 bits/192 khz (is wel leuk)
* 8 In 8-10 Out
* FW based (liefst 2-3 x)
* Word clock I/O
* 2 digitale protocollen denken aan AES/ADAT I/O
* Goede zo stabiel mogelijke drivers
* niet te moeilijk
* midi I/O
* XLR aansluitingen (geen pre)
* minimaal 2 mic preamps (XLR wel n pre)
* Liefst een beetje compact.
* nieuw of 2de hands.
* budget (max. 600 euro's?)

Laatst gewijzigd:
RME schijnt (zelf geen ervaring mee) betere drivers te hebben dan MOTU.

Op windows heeft RME misschien iets de overhand kwa driver, op de mac precies andersom.

Je gaat sowieso op 2e hands uitkomen als je aan al die specs wilt blijven voldoen. Met wat inleveren kun je de Echo Audiofire eens bekijken of je moet een 2e hands Fireface 400 tegen het lijf lopen.

Met Motu, Echoaudio of RME kun je gewoon heel moeilijk een miskoop begaan.

zat ik idd. ook aan te denken MOTU of RME.
Zit er nog verschil in soundkwaliteit?
Een van deze 2 gaat het worden.
Iets van Fireface 800 of 400 of zo ja. Beetje die richting.

zat ik idd. ook aan te denken MOTU of RME.
Zit er nog verschil in soundkwaliteit?
Een van deze 2 gaat het worden.
Iets van Fireface 800 of 400 of zo ja. Beetje die richting.

RME klinkt wat cleaner en wat scheller in het hoog en Motu klinkt wat voller maar ook wat wolliger en minder gedefinieerd in het laag.

Ik vind persoonlijk Motu fijner klinken maar dat is puur smaak. Verder zijn de mic pre's van de RME units zijn absoluut beter.

Ik denk dat een eventuele keuze voor het eerst in de geschiedenis snel zou zijn gemaakt dan, tenminste redelijk.
Het is voor een kleiner makkelijker vlotter setupje dus dat zou kunnen.
Jammer dat die Fireface 2de hands een 200-300 euro's boven mijn budget is.
Zou ik ook geen andere kandidaten kennen die zouden kunnen meedingen in deze race.

Met de huidige nieuwprijs van de Fireface400 zou je denken dat die 2e hands binnen je budget moet vallen.

Een goed alternatief is de Motu ultralite 2e hands, en dan houd je zlefs nog geld voer van je budget :D.

Zelf zou ik zeker voor de RME gaan. Het geluid is wat eerlijker naar mijn mening. Het laag van de motu's is wat aan de wollige kant idd. Je kan daar natuurlijk prima rekening mee houden. RME is wat duurder maar het gaat ook erg lang mee heb ik het idee ;) Beide zijn goede manufacturers

Back