Welke synthesizers zijn kenmerkend voor de sound van een nummer uit het verleden?

Verder had ik een vraagje, wat hier wel op aansluit:
Met tijd en wijlen vraag ik me af welke synth deze bas produceert. Het lijkt me minimoog, maar die heb ik nooit gehad, dus kan het niet zeker weten.
Dit Italonummer blijf ik gewoon goed vinden. Die bas spat echt uit de speakers.
Met welke synth zou deze bass nou gemaakt zijn?
Den Harrow - A Taste Of Love
http://nl.youtube.com/watch?v=TcMjxloQDeY

Het klinkt heel erg als een Polysix in de unison mode. Juno 106's unison klinkt heel anders. Die is belabberd

Het klinkt heel erg als een Polysix in de unison mode. Juno 106's unison klinkt heel anders. Die is belabberd

Dat ga ik een keer testen. Wie weet dank voor de tip

de minimoog is qua tekst vereeuwigd in deze Italo van Gazebo uit 1983

a Mini Moog is just all you need so bad
you were just a damn sequencer
moving to the beat
living with a synthesizer
cold as a repeat
I can“t hear the monitor
your voice needs an equalizer
try to sing the song
filtered in the harmonizer

Was er niet al een thread hierover?

Anyway:
Chronology part 5 (JMJ): Animotion preset van de Korg 01/W
Beyond the invisible van Enigma: Intromelodie is een JV1080 (preset taj mahal of zoiets)

Lijkt me ook een Polysix, in ieder zijn het klanken waar een six goed in is, met unison (of voor een subtieler effect osc's stacken in chord memory) heb je zo'n klank zo gemaakt. Veel makers van Italo gebruikten hier trouwens o.a. een Polysix voor.

Bijvoorbeeld in tubular bells schijnt een fluitje gemaakt te zijn met een Roland SH2000.http://nl.youtube.com/watch?v=TcMjxloQDeY

Ik dacht dat niet dat er een SH2000 in Tubular Bells zat. Ik heb thuis een interview / publicatie over Mike Oldfield en hoe Tubular Bells tot stand gekomen is. Daar staat ook in beschreven welke instrumenten hij gebruikt heeft (veel gitaar, overdubben, trucjes met tapes en effecten waardoor gitaren synth-achtig gingen klinken).

Zal dat er vanavond eens bijpakken.

aks synthi:
on the run , pink floyd
eerste 2 albums van rocky music
nogal veel van de oude hawkind

minimoog:
mannfred mann
stranglers oudere albums

Ed Rush & Optical - Wormhole EP:
bass: Access Virus B + E-mu e6000 sampler
synths, strings & fx: Korg Z1
beats: E-mu e6000 sampler
sequencer: Cubase op Mac OS9
heb ik uit een filmpje van Metalheadz toen ze bezig waren met die EP.

EZ Rollers gebruikte de Access Virus B ook veel voor bijna al hun sounds, heb die van hun nog op eBay zien staan toen de Access Virus C uitkwam. Heb alle soundbanks gekregen, toffe gasten :)
Dillinja maakt alles met een E-mu e6000, de meest gebruikte sampler voor drum'n'bass & jungle.

De sequence van Spiral van Vangelis is een Roland Juno60

:doei: Spiral is veel ouder dan de juno 60 ;)

Arp oddesey

Back