patch datatransfer MC909 naar XV5080 of FantomX

ronnyvalder

Ouwe rot
Hallo,op termijn denk ik mijn MC-909 te verkopen omdat ik mijn "gear" wil beperken.
Nu hou ik wel van een deel patterns in die MC,dus dacht die dan naar SMF te exporteren en erna in te lezen in Cubase,daar sequencer data bewerken nog altijd het gemakkelijkste is in deze.
Nu blijven dan de patches over,hoe krijg ik deze(voornamelijk die patches die gebruikt worden in de patterns die ik graag heb)
naar de FantomX of XV5080.
De MC909 heeft in zijn Rom heel andere tone's,maar deze zijn dacht ik toch afkomstig van een paar SRX board's(vermoed platinum trax,enz)dus die kan ik wel veranderen na de omzetting of een gelijkaardige tone vinden,maar hoe krijg ik de patch data omgezet,iemand al meer ervaring bij?????
Ben al effe aan het lezen geweest,mididump....
andere manieren??????
Alvast bedankt

Dumpen van je MC en die sysex naar je ander synth schoppen.
Als die geen kik geeft dan werkt het niet. :D

Bedankt,Fuse,zal eens proberen.
Als er mensen zijn die nog eventueel mogelijkheden weten dan hoor ik het graag :-)

Dumpen van je MC en die sysex naar je ander synth schoppen...

Voor je je een ongeluk zoekt naar een sysex dump functie voor je patches op de MC-909... Die zijn ze, volgens Roland Benelux, in Japan vergeten:confused:
Voor zo ver ik weet, kan een patch transfer tussen MC-909's alleen via de MC-909 Editor. Maar of zo'n transfer ook werkt naar je FantomX of XV5080, dat zou ik niet weten.

Hallo,peterdh,bedankt,
t'was al een hele tijd dat de MC-909 niet meer had opgestaan,
en inderdaad al aan het zoeken geweest naar een mogelijkheid.
Dacht net ook aan de editor te installeren van de MC909,
hopelijk is daar een mogelijkheid voor patch transfer,
straks weet ik meer

Hierbij heb ik dus geprobeerd via de editor van de MC909 data te exporteren en in te lezen via editors van XV5080 en FantomX.
De editor van de XV bleef hangen en met de Fantom gaat ie door,
maar er gebeurd niets.
Moet ik hier concluderen dat dit dus niet gaat,of kijk ik toch iets over het hoofd.
Graag reacties,alvast bedankt

Voor de mensen die in een nabije toekomst zich ook de vraag stellen,hierbij de conclusie:
-mail gedaan naar Roland Benelux,die zeiden dus dat het niet mogelijk was patchdata om te zetten van een MC909 naar een XV5080 of FantomX omdat deze hun geheugenstructuur zouden verschillen,dus manueel overprogrammeren zou wel gaan,
maar daar blijkt dan weer dat de "tones" die in de MC909 rom steken toch,op een paar na,niet terug te vinden zijn op sr-jv80 of SRX board's.
Hierbij hou ik dan maar mijn MC909 en bedankt ik iedereen die me heeft verder geholpen :-)

Back