Mic (MXL 990) geeft brom

Pelican

Ingeburgerd
Ik heb zojuist een MXL 990 mic aangeschaft en met een vrouwtjes xlr naar stereo jack (3 meter, cheap-ass) aangesloten op een ESI Maya44. Na het inschakelen van de fantoomspanning registreert hij een dikke brom. En dat is niet fijn.

http://www.zshare.net/audio/14939898d84f3d04/

Als jullie het bovenstaande lezen: kan het liggen aan de kabel (lengte, cheap-ass), of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken? (kutmicrofoon, falen van de soundcard)

dat gaat ook niet werken. fantoom spanning wordt alleen maar via XLR doorgegeven, wat overigens ook de standaard mic aansluiting is

dat gaat ook niet werken. fantoom spanning wordt alleen maar via XLR doorgegeven, wat overigens ook de standaard mic aansluiting is
die maya44 heeft wel een fantoomvoeding :)

gebruik je wel een goede kabel? (3 lijntjes ipv 2?)

Het is onzin dat Fantoom alleen door XLR wordt door gegeven. Het kan net zo goed door een gebalanceerd (stereo) jack plug. Voorwaarde is wel dat de aders goed zijn aangesloten. Ik neem aan dat je de jack op input 1 hebt aangesloten?

Kabellengte (3m) lijkt me niet het probleem. Je kunt een keer met een andere kabel proberen. Anders vrees ik dat er iets aan de hand is met de mic óf met de Maya

Back