Ik zoek een freeware Band-Pass filter... :( :(

OOPS!

oh sorry, zag net pas dat je freeware zocht :D
vergeet mijn tip dan maar :)

Thanks voor de tip :)
Die Antares ziet er heel vet uit. Soort concurrent van de Volcano, alleen is deze pluggin een stuk ouder. Intel Macs worden niet ondersteund (op de website staat dat er aan een tiger versie wordt gewerkt....).

Weet je zeker dat het met deze pluggin kan?
Als ik er zo op het eerste gezicht naar kijk dan lijkt Q voor resonance te staan.
Weet je zeker dat wanneer je deze Q open draait in band-pass mode, dat dit dan de breedte aanpast en dus niet als resonace dient (i.t.t bij LPF en HPF)?
Ik zie wel dat je de breedte kunt aanpassen in Poles (plaatje toont 8 (48db)) zoals bij Fabfilter volcano..

Weet je zeker dat het met deze pluggin kan?
Als ik er zo op het eerste gezicht naar kijk dan lijkt Q voor resonance te staan.
Weet je zeker dat wanneer je deze Q open draait in band-pass mode, dat dit dan de breedte aanpast en dus niet als resonace dient (i.t.t bij LPF en HPF)?
Ik zie wel dat je de breedte kunt aanpassen in Poles (plaatje toont 8 (48db)) zoals bij Fabfilter volcano..

ik weet het vrij zeker, maar als je wilt kan ik het binnenkort wel even voor je testen. Met de poles bepaal je de breedte inderdaad, maar aan de rechterkant kun je alle elementen in de filter vrij toewijzen, en volgens mij is het daarmee mogelijk om traploos die breedte aan de poles en Q toe te wijzen. (standaard is Q inderdaad de resonantie, maar via de routing matrix komen er ongekende mogelijkheden naar voren :D).

plugin is inderdaad een paar jaar oud, zolang gebruik ik hem ook al, maar ik zelf ben erg enthousiast over de kwaliteit en mogelijkheden.

ik weet het vrij zeker, maar als je wilt kan ik het binnenkort wel even voor je testen. Met de poles bepaal je de breedte inderdaad, maar aan de rechterkant kun je alle elementen in de filter vrij toewijzen, en volgens mij is het daarmee mogelijk om traploos die breedte aan de poles en Q toe te wijzen. (standaard is Q inderdaad de resonantie, maar via de routing matrix komen er ongekende mogelijkheden naar voren :D).

plugin is inderdaad een paar jaar oud, zolang gebruik ik hem ook al, maar ik zelf ben erg enthousiast over de kwaliteit en mogelijkheden.

Ik ben benieuwt :)
Jammer dat die Antares Filter een beetje is verwaarloost. Je kunt de plug niet eens meer via de Antares website aanschaffen...

De camelphat kan het ook, kan je de hoogfreq instellen en de laagfreq (dus de breedte) en dan gaan zwiepen, aparte reso voor hoog en laag... maja, is geen freeware...

De camelphat kan het ook, kan je de hoogfreq instellen en de laagfreq (dus de breedte) en dan gaan zwiepen, aparte reso voor hoog en laag... maja, is geen freeware...

Yup, ik heb dit ook al geprobeerd. Is inderdaad in de goede richting alleen hou ik van eenvoud, oftewel een frequentie f en een Q. Ik hoop op een eenvoudige freeware plug, die waarschijnlijk niet bestaat ...
Hoe dan ook, bedankt voor de tip :mega:

Antares Filter kan dat, die is voor pc en mac te krijgen.
(kun je je filter settings zelfs sequencen in het filter zelf)

Allemachtig, wat is dat voor een dijk van een filter. Te veel opties lijkt me zo :)

BUMPKIKSKOP!

Maar hoe kom je er aan hij staat zo als eerder gezegt niet meer op de site via alle andere manieren vind ik em ook nergen.
Kwa opties lijkt die me zo vet voor al die sequencer lijkt me erg vet. Weet iemand hoe hier aan te geraken... of een alternatief...?

Back