Automation - Korg Legacy Collection

divinio

Starting Up...
Ik heb een probleempje met de automation van de Polysix.

Ik wil de automation doen van die KEY ASSIGN MODE maar dat lukt me dus niet.

Al de rest van de te automaten functies vind ik wel in de automation lijst maar niet de optie van die "Key assign mode".

Ik wil die TOTAL VOICES (bij de pijl) van 1 naar 2 en 3 automaten bijvoorbeeld.

Enig idee wat ik over het hoofd zie?

.

Attachments

• Polysix.jpg
    Polysix.jpg
    89 KB · Bekeken: 105
Ik denk dat die parameter niet te automaten is omdat het waarschijnlijk diep ingrijpt in de voice architectuur. De synthengine zal opnieuw opgestart moeten worden ahw. Dit is een bewuste keuze van de makers om het niet beschikbaar te stellen in het lijstje van de te automaten parameters imho. Maar waarom wil je dit uberhaupt automatiseren? Gewoon (net) genoeg stemmen beschikbaar stellen om je partij te kunnen laten spelen.

De klank veranderingen als je overschakelt van 1 naar 2 voices staat me echt aan en wil dat kunnen automatiseren.

Ik had gehoopt dat het met de muis wel zou werken maar dat neemt die (cubase) niet op. Of ik doe het verkeerd natuurlijk.

Zit dan niks anders op dan 2x een Polysix laden met dezelfde preset maar verschillende instellingen voor die parameter en dan switchen tussen de ene en andere track.

ALS wat jij wilt niet kan natuurlijk want je hebt wel gelijk de dubbele CPU belasting vd VSTi. Maar een andere oplossing zou ik niet weten als die parameter niet te automaten is.

ja dat is dan misschien nog wel een optie

zodra mijn nieuwe pc eraan komt...

alvast bedankt!

Ik kan het alleen maar beamen.

Ik heb 3 Polysix lopen met ieder een andere instelling maar ik gebruik er steeds maar eentje van.

De cpu merkt er niets van.

Bedankt! :biertje:

Back