Andromeda AURORA Mod!

The Q

out in the fields
Okay, zat net ff te pompen op het Gass Station van synthsite dot com en kijk s wat ik tegenkwam!

Een mod op de Alesis Andy; de maker noemt het de "Aurora" mod; d8 eerst dat Rob Papen er achter zat ;)

stained5-s.jpg

- Well, guess the cat's out of the bag now, so here's some info on my latest "project" - the Aurora A6

Here's what's going on so far:

Rare black-on-blue beta panel
All LEDS are changed to RED (wanted to do blue BUT blue would have ended up costing about $400 plus the cost of some resistors because they require higher voltages, the reds cost me $15 :-) though they're not as bright as I'd hoped so I may be changing resistors anyway. Lots of fun, unsoldering and resoldering ~150 LEDs :-)
WORKING at getting hold of a Blue LCD display!!! (anyone else interested? :-)
Nice high-quality Oak or Ash endcheeks and accents (strip between the top of the keys and the panel)
BUILT-IN 16-CHANNEL MIXER with pan and level for each of the individ outs! - still working on how to fit this all together. May fit on top most likely
I may incorporate a joystick as well, depending on space - but its looking like a nogo for now. It'd be built into a Doepfer PocketElectronics controller interface passed through the MIDI in, to avoid any electronics issues :-)
I called it the Aurora A6 - keeps with either a celestial phenomenon OR a mythological naming convention, as well as keeps the Andromeda alliteration (AurorA - AndromedA) - originally called it Perseus, but thought this was better.
More pics to come soon. I FINALLY (after three weeks of looking) found someone who sold good hobby wood stock in 13" wide, 2" thickness - which apparently is pretty rare.

Vinnem niet eens zo lelijk 8)
Meer info vind je hier en hier

Ziet er zeker niet onaardig uit ;)
De Classic look zeg maar

Ben benieuwd hoe 'ie eruit ziet met die 16-kanaals mixer er bovenop :)

Voor de mensen die niet graag een bochel willen krijgen van het proggen.. dat ze bij Alesis hier niet aan gedacht hebben.. :confused:

Die zijpaneeltjes zijn volgens mij in een vorig leven een driezitsbank geweest. Ziet er trouwens wel erg minimoog/MS20 uit. Maaruh zitten er origineel dan gele ledjes in ofzo?

Eeej tja...

De ribbon is nu wel erg moeilijk bereikbaar geloof ik..!!

Origineel geplaatst door _lun0r_
er bekruipt mij hier een deja vu gevoel, volgens mij is hier al een topic over :P
Dat dacht ik ook, maar ik kan het onderwerp niet meer vinden.

Hier is wel een foto geplaatst. Bij die andere alleen in photoshop geval.

Lelijk?! Onwijs bruut vind ik hem zo :D

Zelf zou ik het alleen iets anders doen. Ik hou niet van het afgeronde hout en verder zou ik op zoek gaan naar een mooi stuk Kersenhout.

Origineel geplaatst door bambamstudio
Hier is al een thread van op het forum.
Kan hem alleen niet zo snel vinden.

Dat zei _lun0r_ vanmiddag ook al
Staat bij 16:59 uur :D

Jaja, ben weer lekker bijdehand 8)

Back