akai samples cd en mv-8800

paulifra

Stamgast
Kunnen sample cd's in het akai formaat ( die niet door een pc gelezen kunnen worden ) rechtstreeks in de mv-8800 worden ingelezen en realtime gebruikt worden dmv een extern aangesloten keyboard ?

Misschien moet jij geen spelletjes spelen :P

Hee joh, hou op met plagen nu. ;)

Domme vragen schijnen niet te bestaan, simpele antwoorden wel. Eén keer mv-8800 op google intypen (i.p.v. bijvoorbeeld RTMF) zou je meteen het volgende antwoord geven:

From CD-ROM:
audio CD, .WAV/AIFF, ACIDized file, S-700 (Sample, Partial, Patch) , AKAI MPC2000 (Program file (.PGM), Sound file (.SND)), AKAI S1000/3000 (Program, Sample), SMF (format 0/1), Still Image (.BMP/JPG), MV-8000 Patch, MV-8000 Project (backup data)

afkomkstig van de oh zo makkelijk te vinden specsheet op de site van Roland

Als de MV zowel sample als program van de S1000/S3000 serie, dan is het antwoord op je vraag ongetwijfeld: ja dat kan! (99% zeker, want ik heb het zelf nooit geprobeerd.)

Maar ja, het staat natuurlijk ook in de handleiding. Die kan je vast ook wel ergens downloaden.

dus gewoon duidelijk een geval van :RTFM oftewel Read The Fucking Manual

Als men er geen verstand van heeft, zegt de uitdrukking het apparaat mv-8800 leest akai sample cd's in het s1000/s3000 formaat niets.

Iemand zoals ik weet dan nog niet of mijn libraries van akai die niet zijn te lezen met een pc, hetzelfde is als s1000 en s3000 formaat van akai.

Dat maken de antwoorden hier niet helder, nog de gebruiks aanwijzing.

Mogelijk dat nog iemand hier nog een wijs antwoord kan geven, zonder onderlinge discussies.

Kennelijk is een normale vraag stellen op dit forum, voor velen al teveel.

Praat ik maar niet over de onwijze manier van reageren zoals rocksteadybeat die kennelijk alle wijsheid in pacht denkt te hebben.

In het manual staat namenlijk niet vermeld dat s1000/s300 akai formaat hetzelfde is als akai sample cd formaat dat niet door een standaard pc te lezen.

Zoiets moet je kennelijk weten, het staat echter niet beschreven.

Nu duidelijk waarom de vraag gesteld wordt, ook na het manual geraadpleegd te hebben ??

afkomkstig van de oh zo makkelijk te vinden specsheet op de site van Roland

From CD-ROM:
AKAI MPC2000 (Program file (.PGM), Sound file (.SND)), AKAI S1000/3000 (Program, Sample)

Hij leest dus Akai S-1000 en S-3000 formaat... samples en programs..

Als google't vind je veel informatie over de verschillende akai sample formaten..

Vaak is het zo dat sampler wel andere formaten lezen, maar dat die niet altijd goed worden weergegeven aangezien de hardware anders is..

Ik denk mensen een beetje verbaast zijn over je vraag, aangezien er veel informatie via google te vinden is en omdat mensen verwachten dat je al voorkennis hebt als je een sampler van tegen de 2000,- euro aanschaft..

omdat mensen verwachten dat je al voorkennis hebt als je een sampler van tegen de 2000,- euro aanschaft..

Vooral dit, voordat ik over ging tot de koop van een sampler heb ik mezelf eerst een half jaar (!) rot gelezen en geinformeerd voor ik tot koop over ging. T is een hele ouwe maar iedere dag ga ik een beetje meer van houden :luv:

Het is vriendelijk van sommige bezoekers van deze thread mijn vraag te relateren aan een aankoop van deze sampler.

Wel dat is het in het geheel niet, dat is ook niet in mijn vraag stelling te lezen.

Iemand trekt die conclusie hier en de ander gaat er nog op in ook.

Valt me nog mee dat niet iemand vraagt, waarom stel je die vraag

Zeldzaam hoe een simpele vraag mijnerzijds zich hier ontwikkeld.

Bedankt aan alle die serieus reageerde.

Ik zelf meldt me af voor deze zelf gestartte thread.

Ik zoek namenlijk geen nutteloze discussie, slechts een direct antwoord op mijn vraag. Kennelijk kan dat hier niet op het forum.

heejeuh, je hebt al 2 x antwoord gekregen op je vraag hoor....

Iemand zoals ik weet dan nog niet of mijn libraries van akai die niet zijn te lezen met een pc, hetzelfde is als s1000 en s3000 formaat van akai.
...
In het manual staat namenlijk niet vermeld dat s1000/s300 akai formaat hetzelfde is als akai sample cd formaat dat niet door een standaard pc te lezen.
...
Nu duidelijk waarom de vraag gesteld wordt, ook na het manual geraadpleegd te hebben ??

Ja, maar zelf ben je ook een lekkere! Je stelt dan de vraag dus in eerste instantie niet volledig. Verder vraag ik me dan af waarom je niet al zelf hebt geprobeerd te achterhalen welk akai-formaat die libraries van jou dan precies hebben? Dat zou antwoord geven op je vraag een stuk vergemakkelijken.

Het S1000/3000 formaat is het meest voorkomende formaat van Akai, zover ik weet. De Sxk serie was (en is nog) immens populair. Het zal dat dus waarschijnlijk zijn. Ieder geval zijn daar heel veel CD's voor uitgebracht.

En anders: waarom douw je niet gewoon eens een CD in die MV en kijk wat er gebeurt?

Back