Synth software??

sjaak128

Nieuwkomer
Beste mensen,

Ik heb afgelopen week cubase essential 4 online gekocht (top!)
Uiterraad ben ik lekker aan het experimenteren en zo de dingen aan het uitvinden.
Zo heb ik een aantal filmpjes op youtube gezien, maar deze werken allemaal met verschillende vst's.
Nu ben ik op zoek naar een aantal vst's die de basis kunnen vormen (techno).
Kopen jullie de vst's nieuw of tweedehands?
hebben jullie mischien een idee hoe ik dit het best kan aanpakken.
Wil uitteraard best wat uitgeven.

Mvg
Richard

Ik neem voor het gemak even aan dat je niets of niet veel van synths weet?

Er zijn een aantal gratis vsti's te vinden op t internet die van heel behoorlijk kwaliteit zijn, misschien verstandig om daar eens mee te beginnen todat je een beter idee hebt van wat jij nou eigenlijk zoekt in een (software)synth.
Synth1 is een hele goeie gratis synth, en daar zijn plenty patches voor te vinden.

Als je liever meteen wat geld stuk smijt kan je ook kijken naar zoiets als Sylenth1 of iets van Rob Papen of Refx, er is nog veel meer maar dat is echt teveel om op te noemen. Ik denk dat je op het gebied van drums ook iets nodig hebt want dat standaard drumgeval in cubase stelt niet echt veel voor, ook op dit gebied keuzes te over.
Zelf gebruik ik GURU voor drums maar die is niet echt goedkoop, Linplug komt één dezer dagen met de nieuwe RMV en over DK+ hoor ik ook goeie dingen ( kost ook niet zoveel)

Nu ben ik op zoek naar een aantal vst's die de basis kunnen vormen (techno).
Les 1: een VST geeft er geen moer om welke muziek je maakt. Er zijn geen techno-VSTs. Er zijn wel VSTs die makkelijk de typische geluiden voor een genre kunnen maken, of er al een hoop voorgeprogrammeerd hebben. Ie

Kopen jullie de vst's nieuw of tweedehands?
Tweedehands gaat vaak niet, want fabrikanten maken het niet makkelijk om die dingen door te verkopen. Het staat specifiek op de site vermeld als het mogelijk is om dit te doen ("license transfer") en je kunt het beste even mailen om van te voren te vragen; het feit dat er eentje wordt aangeboden hier op de marktplaats zegt per definitie niks, en exemplaren van eBay of Marktplaats zijn vaak gewoon illegaal gekopieerde CD of DVD's met een crack erover, dus betaal je voor iets wat je toch kunt downloaden.

hebben jullie mischien een idee hoe ik dit het best kan aanpakken. Wil uitteraard best wat uitgeven.
Het mooie is : dat hoeft nog niet eens.

http://www.native-instruments.com/index.php?id=koreplayer < die is gratis en zo krijg je een beetje een idee van wat dat allemaal kan.

Verder heeft Computer Music (een tijdschrift, even zoeken bij de lokale krantenboer) vaak een hele lijst met goede gratis VSTs erop, inclusief speciale "CM" edities van waar je normaal voor moet betalen, zoals Zebra en Linplug Alpha. Dan heb je voor 10 of 15 euro (weet even niet meer wat 't kost) een hele berg samples en instrumenten, prima deal.

Dan het laatste maar het belangrijkste: vrijwel elke softsynthbouwer heeft demo-versies op de site die 20 of 30 minuten werken of om de zoveel tijd ruis laten horen. Test er daar eens gewoon een stapel van (de selectie van Rob Papen, Native Instruments, G-Force ) en kijk of ze je aanstaan.

de D16 drumbundle, Predator en Sylenth1 en een dosis talent :D Dat is z'n beetje wat je nodig hebt om lekkere techno te maken ja of probeer nog even snel mee te doen aan de "Komplete your DAW" actie van NI, met de Komplete 5 bundle ben je in 1x klaar (kost wel wat, maar dan hebbie ook wat :okdan: )

En idd check computer music, nu is er zelfs een special over de goeiste freeware die er op de markt is ;) Top blad, veel gratis vst meuk erbij en altijd boeiende tutorial filmpjes. De CM van juni ging trouwens over Techno, die is via hun site nog steeds na te bestellen

Toevallig verkoop ik een "2e hands" softsampler :)
Voor 50 euro heb ik Native instruments Kompakt voor je, die op je naam te registreren is. Ideaal voor beginners.
Originele cd's + originele update cd en boekje compleet.

@ iedereen,

Bedankt voor jullie informatie.
Hier kan ik wat mee!!!
Super!!!!

@ niel

Ik heb op de site van NI gekeken, maar kwam dit programa niet tegen.
Heb je mischien meetr info over.
Wat kun je zoal met dit programa?

Als het wat voor mij is heb ik zeker intresse.

Mvg
Richard

Laatst gewijzigd:
kompakt is discontued...

uit geklede kontakt dacht ik (kontakt is behoorlijk ingewikkeld, ik ben dan ook geen sampler fanaat helaas)

ik heb kort geleden nog een nieuwe (2e hands) VST gekocht.

ik had eigenlijk maar 2 optie's

1 = Massive
2 = Zebra 2.2

Erg goede VST's meer heb je niet nodig kwa synths!

Back