[gespot]Roland JD-800

mikeandrews

Meer knopjes! Meer! Meer!
hier op Marktplaats

Blijft optisch 1 van de aller, allermooiste synths. Ook unieke controle over je sound voor een rompler. En hij werkt (in tegenstelling tot bijv. de JV1080 en zelfs de XV3080) intern op een resolutie van 44,1 Khz. hier een interessante discussie daarover.

jd800.jpg

Re: [gespot]Roland JD-800

Origineel geplaatst door mikeandrews
hier op Marktplaats

Holy moly is de synth wereld gek geworden?
1100 euro voor een JD-800; kocht 'm zelf een paar jaar terug voor 1200 GULDEN....

:frons:

Ik heb even op prepal.com gekeken en daar staat dat de doorgaanse 2de hands prijs in dollars ongeveer 649 dollar is, wat dus in euro's uit zo komen op ....juist tussen de 600 & 700 euro.........1100 is dus iemand die misbruikt denkt te maken van de euro / gulden conversie.............:stupid

zitten kaartjes bij die behoorlijk gewild zijn onder de JD lief hebbers :)

De kaarten zijn niet echt geweldig, alleen de string ensemble kaart is leuk.

De JD800 is een ondergewaarde synth (net als de jx10). Probleem is dat de midi erg traag kan zijn (bij beide). Nieuw kostte hij ooit meer dan 5000 gulden. Tweedehands is de prijs rond de 700-800 euro. Daaronder is een koopje, daarboven is tot 1000 euro nog te overwegen want het is een geweldige synth.

Tja welke synth kostte ook niet ooit eens 5000 gulden en nu minder. Ik denk dat het nu meer zoiets is van wat de gek er voor geeft...........

Ik heb er wel eens op gespeeld en zo bijzonder vond ik em toen niet, ik had vanwege zijn monsterlijke uiterlijk toch wel wat meer verwacht !!

Origineel geplaatst door 6 trak
idd... voor een veredelde D-50... 8)

nou... nou ...nou... hoorde andere dingen toen je 'm mocht lenen :P

@ dekzster: Fl 2203,70 is echt véél geld voor een 2e/3e/4e hands JD800... ondergewaardeerd of niet.

ben er blij mee

ben er blij mee

Ik heb mijn JD-800 vorig jaar via E-bay gekocht voor 800 euro, inclusief M256E card en alle manuals. Volledig intact en slechts 1 miniem krasje.

Ik vind hem het bedrag waard en ben er zeer content mee. Mooie aanvulling voor de rest waar ik mee zit te pielen...

Het word steeds gekker. 909 voor 1950 euro, jd-800 voor 1100 euro.

Ik denk dat ik voor mijn korg 5000 euro ga vragen. :stupid

:doei: :okdan:

voor de sound kan je beter een JD990 kopen, zelfde synth met de mogelijkheid een Expansion board in tebouwen van roland en voor 500 euro regelmatig tekoop.

Ik heb mijn JD verkocht voor 650 euro meen ik, vind ik een mooie prijs, tot 750 euro is het wel ok daarna is hij echt teduur, en je kan hem dus ABSOLUUT niet vergelijken met en D50.

Das echt een betere synth dan de JD, je moet er wel de PG1000 bij hebben maar puur als synth blijft dat de mooiste wat roland ooit gemaakt heeft vind ik. (ja zelfs mooier als een Jupiter 8)

waarom?? omdat niets zo klinkt als een D50, It's a one of a kind synth net als de Wavestation bv.
Ter wijl de JD toch erg o1w en SY like klinkt.

Origineel geplaatst door bambamstudio
nee voor €568.18 Ron :)

Oeps dat was dan wel een superprijs voor je ;)

Back