[ms20] mod. generator.

Ik ben nu net lekker bezig, maar het lukt me niet om de modulation generator te triggeren.
heb in de manual gekeken maar kan het niet vinden:confused:

ik wil het net iets strakker krijgen in het mixje, (vandaar) extern de modulatie triggeren is helemaal toppie natuurlijk,
maar waar zit die verdraaide input?
ikke een zotje??
help me :halleluja

ja,
maar daar heb ik nu dus nix aan.
MG triggeren lukt dus niet?

na vel pielen wordt het wel relaxed omdat het helemaal niet strak loopt dus heel levendig, maar ik wil dus tussendoor strak....

is er geen oplossing voor?

Nee, het kan volgens mij gewoon niet:(
je zou het kunnen proberen met de trig. in ofzow en dan de eg zo zetten dat het net een lfo is.
K had 2 ms20's en vond het ook altijd klote dat er geen input op de mg zat, anders kon je beide lfo's syncen.

Succes

is inderdaad wel jammer.\als je de MG kon triggeren was het zeer heftig. Deze machine staat als een huis.
zou het niet mogelijk zijn om hem te modificeren?

er zijn hier op het forum vast wel mensen die dit aandurven.
ik heb er betrekkelijk weinig verstand van maar moet wel te realiseren zijn.

bedankt voor de info EDP en Synthiak.....:biertje:

later

uh, dat de frequenzy van de MG op een bepaalde snelheid getriggerd kan worden.
er knippert dus een lampje op een bepaalde snelheid, dat is toch de snelheid van de modulatie? en dat
stel je in met de frequency-knop, dus de timing hier van...
of snap ik het nu helemaal verkeerd???:confused:

mmmmvandaag ook al lang aan het knallen8D

Origineel geplaatst door Social Narcotic
uh, dat de frequenzy van de MG op een bepaalde snelheid getriggerd kan worden.
er knippert dus een lampje op een bepaalde snelheid, dat is toch de snelheid van de modulatie? en dat
stel je in met de frequency-knop, dus de timing hier van...
of snap ik het nu helemaal verkeerd???:confused:

mmmmvandaag ook al lang aan het knallen8D

nee, je hebt het helemaal goed (jah vage zin :D) de mg (LFO) is idd hetgene waar het lampje op reageert.
De snelheif kan je wel instellen maar that's it.... geen externe trigger ingang dus... das idd een beetje jammer... maar he tis niet anders.... =(

MS 20 Modulatie generator

MS 20 Modulatie generator

Hoi!

Wanneer ik het goed heb dan versta je onder de modultiegenerator dat onderdeel waarmee je de low frequency voor vibrato van je stemmen (de VCO's) kunt instellen. Die instelling kun je zien aan het flikkeren van een led daarboven. Verder is er een instelling met zaagtand en met blok/plusgolf. Meer kun je niet doen! Het is een min of meer gefixeerde LFO.

Ooit heb ik een extra schakelaar ingebouwd in een MS 20 (heb er twee) waarmee zweving teweeg werd gebracht op de instelling van de pulsbreedte van een oscillator: vetter geluid door zweving van de ene puls tov. de andere. Een mogelijkheid om de LFO apart te triggeren kent de MS 20 niet.:smeris:

(Ga voor mijn vintage gear naar pcoene02. Mijn oude registratie werkt niet meer: password wordt niet herkend. Nieuwe registratie begonnen)

waarom moet altijd een lfo strak getimed zijn op de bpm? onzin allemaal...
maar goed wil je het dan toch... oplossing: koop gewoon een midi naar cv (4x) interface dan kan je het zo gek maken als je zelf wilt, out 1 voor pitch modulatie naar osc-1, out 2 voor modulatie naar osc-2, out 3 naar hpf filter in, out 4 naar lpf filter in... (als voorbeeldje ff)

Origineel geplaatst door 6 trak
waarom moet altijd een lfo strak getimed zijn op de bpm? onzin allemaal...
maar goed wil je het dan toch... oplossing: koop gewoon een midi naar cv (4x) interface dan kan je het zo gek maken als je zelf wilt, out 1 voor pitch modulatie naar osc-1, out 2 voor modulatie naar osc-2, out 3 naar hpf filter in, out 4 naar lpf filter in... (als voorbeeldje ff)

Met het risico om een beetje dom over te komen hoe krijg je LFO's uit een convertor die aangestuurd wordt door MIDI? Er bestaat niet echt zoiets als een MIDI LFO namelijk.

En je kan natuurlijk ook gewoon een envelope generator gebruiken en die laten triggeren door een externe puls of clicktrack ofzow. tis een heel geinig bakkie en met wat gepuzzle kun je hele leuke dingen doen:)

Origineel geplaatst door bikkel
Met het risico om een beetje dom over te komen hoe krijg je LFO's uit een convertor die aangestuurd wordt door MIDI? Er bestaat niet echt zoiets als een MIDI LFO namelijk.
wat dacht je van je modulatie wieltje op je master midi keyboard? juist die stuurt modulatie via midi duzze... snapt ge?
verder ligt het maar net aan de converter wat ie allemaal vertalen kan qua midi maar dat is meestal erg uitgebreid...

in principe kun je alle signalen bij elkaar optellen die met pitch te maken hebben (dus keyboard scale, finetune, portamento, modulatie etc) ik snap dus niet waarom er dan een extra lfo output op zou moeten zitten...

BTW: je kunt zelfs de ms-20 duophone maken (sort of) door de CV out van het keyboard bij de sample en hold in te gooien en dan de trigger out van je keyboard de sample en hold trigger in... de output van de sample en hold naar de osc-2 input...
telkens als er een toets word losgelaten zal de vorige CV spanning naar osc-2 gaan... (de 2e toon is dus een copy en komt er achter aan zeg maar)

probeer ook eens de env out naar de HPF en de env inverted out naar de LPF te routen... krijg je een soort van WAAAH of AAAAW effect 8)

Laatst gewijzigd:
Back