Ervaring Korg Polysix repair gezocht (Yes!)

Zomnius

Zom Lid
:mexico:Hello, ik heb net een polysix te pakken (YES!). en heb diverse sites op synthesizer.startkabel gevonden. Ik ben er klaar voor, doch zo graag met iemand willen communiceren die al eens een polysix gemaakt heeft (battery leakage). Polysix doet het redelijk goed. Doch je merkt al wat.

Chrz Zom

Je merkt er of helemaal niets aan of hij leeft echt een eigen leven. (Als ie tenminste nog leeft natuurlijk,...)
Ik heb er 5 staan die elk de batterij-modificatie moeten ondergaan.
Overigens ook nog 6 x Poly-61 en een AMS-galm met hetzelfde probleem.
Ze zijn allen van mijzelf dus het heeft geen haast. Wel heb ik alvast de batterijen eruit gehaald.
Als je de Poly-6 open maakt en je ziet op het middelste board een uitslag aan de achterzijde (+) van de batterij dan is het oppassen geblazen.
Zie je ook donkere printbanen (Die eigenlijk lichtgroen behoren te zijn) dan moet je er snel bij zijn.
De ernst varieerd nog al. Van "makkelijk te doen" tot "Oh my god".
Dat laatste is vooral wanneer er allemaal zooi in zit zoals groene en groen/blauwe uitslag overal.
Als het helemaal goed is ziet het er gewoon schoon uit.

Ik denk dat het altijd verstandig is de batterij te (laten) vervangen als je de geschiedenis van het apparaat niet kent. Ook al ziet alles er helemaal schoon uit gaat het vroeg of laat toch een keer fout.
Vervang de huidige batterij dan door een pincompatible NiMh. Deze gaat niet "zweten".

polysix open...

polysix open...

Geopend,

ziet er redelijk uit. Echter er was al een halve repair uitgevoerd dwz. Baatery is vervangen. Ik zie op aansluitpunten wat corrosie zitten. Ook hebben ze twee IC's vervangen. Ik ga vanavond eens alle sporen doormeten mt m'n multimeter. I mat al 1 die aansluit op een andere wegens corrosie. (voor insiders bij C40) op het board.) e batterij gaf netjes 3v aan.

In totaal 4 omleidingen gemaakt bij ic31 en een ver daarbuiten! Dus als je controleert, pak echt het hele board! Ik vond een hele lange track op het printboard dat ik met een omleiding heb hersteld.

En vet dat ie is!!!! Echt ala het synth gedeelte van mijn oude yamaha sk50d.

Dus echt VCO werk. beetje losjes, en dat filter is echt heftig. Wat een bak zeg. Vond ik een juno 60 en 106 al lekker door de mix knallen. Dit is werkelijk te gek! Ook die analoge effetsection erop. Is echt gaaf. Alsof je op een paar gitaarpedaaltjes trapt. echt heerlijk.

case closed..:mega:

heb ook een polysix binnen! na lang dromen over deze synth kon ik er een overnemen voor 200e waarbij de batterij vervangen moest worden en wat toetsen het minder deden. nu heb ik hem na lang testen en twijfelen voor 135e over genomen maar zie er toch nogal tegenop om m te restaureren. hij klinkt namelijk voor geen meter, de batterij heeft wat gelekt en de toetsen zijn niet allemaal meer zoals ze horen te zijn. van buiten ziet de synth er nog prachtig uit en ook van binnen lijkt het redelijk. maar krakende potmeters en op veel dingen reargeerd ie niet.
zou een schoonmaak beurtje helpen of is dit onbegonnen werk?
als dit onbegonnen werk is dan mag iemand m weer van mij overnemen voor 135,- maar ja die zit dan weer met hetzelfde probleem en ik nog steeds met een droom...

Je kunt volgens mij van je Wurlitzer 200a-geld best een goede Polysix kopen toch? hahaha
Mooie bak hoor, baal nogsteeds dat ik mijn Polysix ooit heb weggedaan, dat ding was bijna nieuw!
Succes met het opknappen

heb ook een polysix binnen! na lang dromen over deze synth kon ik er een overnemen voor 200e waarbij de batterij vervangen moest worden en wat toetsen het minder deden. nu heb ik hem na lang testen en twijfelen voor 135e over genomen maar zie er toch nogal tegenop om m te restaureren. hij klinkt namelijk voor geen meter, de batterij heeft wat gelekt en de toetsen zijn niet allemaal meer zoals ze horen te zijn. van buiten ziet de synth er nog prachtig uit en ook van binnen lijkt het redelijk. maar krakende potmeters en op veel dingen reargeerd ie niet.
zou een schoonmaak beurtje helpen of is dit onbegonnen werk?
als dit onbegonnen werk is dan mag iemand m weer van mij overnemen voor 135,- maar ja die zit dan weer met hetzelfde probleem en ik nog steeds met een droom...

hey, ik heb er net eentje gefixed (koninginnedagvonst*D ) is best te doen hoor
op oldcrowsnet staat het stap voor stap beschreven..
even alle aangetaste printbanen nameten en evt vervangen en de batterij natuurlijk..
bij mijn polysix moest ook ic 31 (74ls08) vervangen worden
voor alle onderdelen bijmekaar was ik 5 of 6 euro kwijt:)
t is wel even gepriegel natuurlijk.. een schoonmaakbeurt alleen is niet genoeg
helaas.. maar ik zou er gewoon voor gaan als ik jou was !
en anders wil ik em wel overnemen8~ maar ja, ik heb er al 2 }:|

Back