wat voor opname apparatuur?

Jojanneke

Nieuwkomer
Hoi,
Ik zou graag wat opname apparatuur willen aanschaffen om zang op te nemen en eventueel ook piano. Ik heb alleen een Acer notebook van een half jaar oud. Ik zou dit moeten opzoeken, maar volgens mij zit er een geluidskaart in, is dat voldoende?

Als microfoon wilde ik een Shure sm58 kopen, daar hoor ik goede dingen over.

Ik heb ook nog geen piano. Wat voor piano kun je rechtstreeks op de pc aansluiten? (elektronisch, welk merk?)

Alle tips zijn welkom, want ik heb er dus echt geen verstand van :eureka:

Welkom JoJanneke
Hoi,
Ik zou graag wat opname apparatuur willen aanschaffen om zang op te nemen en eventueel ook piano. Ik heb alleen een Acer notebook van een half jaar oud. Ik zou dit moeten opzoeken, maar volgens mij zit er een geluidskaart in, is dat voldoende?
Een klein mengpaneeltje (omstreeks € 100) zal er wel tussen moeten, zowiezo voor de microfoon.
Maar veel belangrijker... Heb je een programma op het notebook dat geluid kan opnemen en eventueel bewerken?
Als microfoon wilde ik een Shure sm58 kopen, daar hoor ik goede dingen over.
Voor zang uitstekend bruikbaar.
Ik heb ook nog geen piano. Wat voor piano kun je rechtstreeks op de pc aansluiten? (elektronisch, welk merk?) ...
Ik zou beginnen met een eenvoudig keyboardje, zoiets van Yamaha, voor nog geen € 130. Val je geen buil aan en maakt het wel mogelijk de opname technieken op de notebook uit te proberen. Gaat het zoals je wilt, dan kan je altijd meer investeren.

Wout

PS je naam komt niet zo heel erg veel voor, dus vraag ik heel onbeleefd (wat dus niet beantwoord behoeft te worden): kom je uit de omgeving Den Haag?

Wat voor mengpaneeltje zou ik dan moeten kopen?
en wat voor een muziekprogramma is het handigst?
Ik heb een voorkeur voor piano´s ipv keyboards, wilde namelijk toch sowieso een piano kopen, vandaar dat ik het vroeg.

dus even samenvatting (boodschappenlijstje):
- shure sm58 microfoon
- microfoonstandaard
- microfoon kabel
- mengpaneel
- muziekprogramma

Vind je vraag niet brutaal, kan het me wel voorstellen, maar ik kom niet uit den haag :) Ben uit het zuiden he.

een elektrische piano met audio outputs is wel makkelijk. sluit je zo aan op je mengpaneeltje die je weer aansluit op je geluidskaart.
ik zou er ook wel meteen een redelijke geluidskaart bij kopen. standaard geluidskaart veroorzaakt een hoop ruis. (bij mij in ieder geval)
om op te nemen kan je bv. wavelab gebruiken van steinberg. is wel prijzig maar er zijn genoeg andere programma's ook. goldwave bv.

Back