midi doet raar

brt

Nieuwkomer
Dag mensen,

ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik ben behoorlijk radeloos. Mijn midi doet af en toe erg vreemd. De noten/muziek die ik dan via een vst plugin heb gespeeld klinken dan (bij het afspelen) opeens anders, veel hoger of lager, wat het erg vals maakt als ik het samen met gitaar of zang afspeel. Het lijkt wel alsof de 'pitch' een eigen leven heeft...

Het vreemde is dat al mijn vst plugins (korg, orchestral, mellotron, etc) hier last van hebben, behalve de hammond. In het spoor wat ik heb opgenomen kan je die inkomende signalen ook zien (zie de bijlage)

Het midi kanaal geeft ook regelmatig input (alsof ik een noot speel) en midi in-activity weer, terwijl ik niets speel... Zoals op het plaatje (bijlage). Terwijl ik daar dus niks speel.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Heel erg bedankt alvast!

Bart

Attachments

• midi_doet_raar.JPG
    midi_doet_raar.JPG
    110 KB · Bekeken: 88
hoi,

ja, heb er idd een midi controller aanhangen waar een pitchwiel én een modulatiewiel aan hangt...

hij geeft trouwens niet die midi-in activity als ik de controller uit doe, maar ja, met inspelen (of als ik de midi controler wél laat aanstaan) lijkt idd wel alsof de pitch en modulation een eigen leven hebben. enig idee hoe dat kan?

oke, thanx, zo'n vermoeden begin ik ook te krijgen. dat ie bij de hammond níet raar doet komt dan dus doordat het pitchwiel daar niet op werkt, en bij die andere plugins wel...

het ligt dus niet aan die plugins of aan Nuendo? (dat die het bijv. niet aankunnen?) Want vaak gaat het aan het begin van het liedje nog wel goed en dan - na 2 minuten ong. - begint ie vreemd te doen. of is dat toeval?

"Het midi kanaal geeft ook regelmatig input (alsof ik een noot speel) en midi in-activity weer, terwijl ik niets speel"

duidelijk je bender/modwiel lijkt me,

maar om zeker te zijn, er bestaan tools om je midi verkeer te analyseren/monitoren
zoiets kan wel uitsluitsel geven.

als je pitch bend kapot is/stoffig, kan het helpen om hem veel te bewegen.. das met veel dingen zo die niet gebruikt worden, dat ze defect gaan wegens stofophoping.. soms te verhelpen door hevig gebruik.

naar die tools had ik al ff gezocht, heb jij suggesties hoe ik dat kan checken binnen Nuendo?

Maar ik ben bang dat ik een nieuwe controller moet kopen.

Je moet eens ff zoeken naar midi-ox, daar zit ook een proggie bij wat midi monitoring kan doen

Beterder nog...http://www.midiox.com/
daar moet je de midi yoke hebben...plus de bijhorende software..allemaal te vinden op die site

hoi,
ik zal het eens in de gaten houden. ik heb nu een nieuwe midi controller besteld, ik denk dat het idd aan de controller lag. laten we hopen dat het straks afgelopen is met de nieuwe. bedankt voor het reageren!

Back