Kate Perry - I kissed a girl Remix

beetje recht toe recht aan, en veel hoog..

Beschik helaas niet over een ideale master omgeving, zou dus misschien kunnen dat het hoog op een andere, betere omgeving overheersender klinkt. Maar goed... afmixen is een vak apart.
Verder bedankt voor de lovende kritieken uiteraard!... en recht toe recht aan? Tja, tis ook geen poging om progressief te zijn...

Inderdaad niet progressief, dat hoeft ook niet bij dit genre remixen!
Recht toe recht aan wel ja! Maar...

Ik vind het een behoorlijk slappe remix. Er gebeurt eigenlijk geen reet in.
Geen spanningsopbouw en qua sound veel te kaal.

Ik hoor een kickje, een vengeance-loopje een hihat, een electrohouse-baslijntje en een acapella. Klaar.

Het klinkt meer als een eerste opzet voor een demo.

Als ie de eerste keer moet losknallen (na de break), kakt ie helemaal in. Hartstikke zonde, want hier kun je veel meer uithalen.

Ook vind ik het zonde dat de vocalen (zoals in het origineel) in triolen-feel zijn gebruikt terwijl je beat gewoon recht op de 8e is gespeeld. Ik had op zijn minst de moeite genomen om de acapella recht te knippen/stretchen, zodat dit ook echt een remix werd in plaats van een goedkoop electrohouse beatje met een gedownloadde acapella erop!

Mijn punt: 5.0

(Dit is absoluut geen poging om iemand de grond in te boren, maar bedoeld als opbouwende kritiek! Je kunt er nog veel meer mee, doe dat!)

hahaha een vengeance loopje..

Grappig... en zo zijn de meningen verdeelt.

@Subgroover; Je doet het nu wel een beetje af als een simpele rip-off, maar er zit echt wel heel veel meer in dan de ingredienten die jij noemt. Sowiezo al meerdere bewerkte loops en daarbij custom geprogrammeerde Guru drums. Ook vergeet je denk ik de Access Virus, Vanguard en Blue. Maar goed, jouw kritiek is meer gebasseerd op het feit dat je ze niet hoort denk ik.

Voor de rest kan ik met je kritiek inkomen denk ik als ik er goed over nadenk. Qua spanningsopbouw zit er misschien te weinig in, en qua sound is het inderdaad wat kaal hier en daar. Alhoewel ik dat wel bewust heb gedaan, maar misschien ben ik te voorzichtig geweest en moet het geheel wat meer durf vertonen.

Wat betreft de timing van de vocalen, ik weet wat je bedoelt, maar ook hier ben ik bewust afgestapt van de originele timing en heb ik het inderdaad meer recht toe, recht aan gemaakt. In mijn oren toegankelijker voor de mainstream dance liefhebber.

Ik zal er sowiezo nog eens aan gaan sleutelen, of misschien gewoon een hele andere versie van maken.

vengeance loopje... zit er inderdaad 1 in. Zeer scherpe oortjes... kga bijna denken dat je de hele collectie in bezit hebt ;-)

Back