hier is ie dan, VS vs Iraq

Hey Bats, leuke hobby dat rappen!

Mensen die partysquad the bomb vinden -en extince juist kut- ga je natuurlijk niet serieus nemen heh. Lekker boeien of je uit Nijmegen komt of het rifgebergte.

Ik moet echter toegeven je stem zelf ook niet zo lekker klinken op de ss'en. beetje lispelig, maar knap gerapt verder hoor. Alleen die rijm mag wel wat meer afwisseling in. Het lijkt af en toe een beetje op een sinterklaasgedicht die op dezelfde lengte van zinnen en eindklank blijft hangen. Dat doet extince toch anders, over extince gesproken ;)

Verder zoals al gezegd moet je beat veel meer hifi (slechte opname? hihats klinken dof, rest rommelig) en moet de clap/snare veel harder.

succes ermee!

Ik vindt de beat niet zo leuk, dat accent van je vindt ik wel geinig klinken.
Die is een beetje zoals Mach & Jesse.
Hee Texel woon je, ik ga daar mogen vliegen.

Waarom hemelen slechte rappers zich altijd op? Ja ok, niemand
anders doet dat dus geef jezelf dan maar de erkenning die je " niet"
verdiend.

Slechte tekst, slecht gearticuleerd, saaie beat, crap.

Hoezo hemelt ie zich op dan? Heb ik iets gemist?

http://nl.youtube.com/watch?v=KHbDmVsmUNE&feature=related

Iedere regel spat van de misplaatste complimentjes richting eigen persoon.
Maar dat ging dus over die andere trek.

De bijgevoegde track is aanzienlijk beter overigens. Wel een tikkie veel
reeeeverb trouwens :) Het geeft me een vervelend water in mijn oor gevoel.
De tekst is wel zeer achterhaald en komt als een dikke klodder mosterd na de
maaltijd aangezien George Bush totaal geen invloed meer heeft.

Geef mij maar een lichte happy tekst waar over nagedacht is dan een "goede"
diepgaande lultekst waar niet over nagedacht is en barst van de goedkope
aannamens. Als je jezelf niet in de stof wil verdiepen moet je maar iets instru-
mentaals maken of zingen over chickies baTsen en dikke auto's jatten.

Laatst gewijzigd:
Ja das idd een andere track. Sneue tekst. Hoewel ik ook niks heb met die bush irak zooi, maar dat van jezelf vinden dat je zo cool bent en zo goed kan rappen is echt triest. Maarja zal wel bij het "kijk mij ik ben cool" wereldje van de rapwiggers horen ofzo?

Ik wist niet dat er ook justitie was op texel, trouwens. ;)

Gelukkig is er ook genoeg orgineel rap/hiphop werk :)

Een beetje opbouwende kritiek.
Het eerste wat ik mis is een snare....ergens vaag op de achtergrond hoor ik iets maar niet duidelijk genoeg denk ik.
Ook begint het refrein op vreemde momenten. Ik denk door de opmaat van je sample stukkie?

dit is opbouwende kritiek....
en m.i. ook goed bedoelt :)

Ik vind je accent niks (i.i.g. niet voor deze (c)rap)
je mompelt i.p.v. rapt
je beat lijkt wel een Casio, veel meer variatie nodig
sample over de beat heen is leuk
Maar een Brabo die als een greenpeace Rambo over Bush loopt te zeuren werkt een beetje op m'n zeniwen.... en is verre van geloofwaardig.
Niet meer doen dus.........
Ga lekker rappen over hangjongeren of daklozen in Nijmegen of zo.... maar dit doet het niet.....

ik vind trance echt homo muziek...
je weet wel.. met z'n 10.000-en een kaartje kopen voor minimaal eur.45,- p.p, ook nog es ruim euro200,- uitgeven aan zgn passende party kleding en massaal op vraag van de homo trance dj of artiest je handjes omhoog steken :r

houdt dit in dat ik elke trance track/artiest moet gaan afknallen omdat het mijn muziek niet is?

zo kunnen we allemaal ongezout onze mening geven over alles en iedereen.
Dus Raphie om in je eigen woorden te blijven: Niet meer doen dus...... ;)

ps. rap of hip hop doet me ook niet echt veel... maar deze persoonlijke afkrakende mening moest ik iig ongezout retour antwoorden :smeris:

Huh? ik heb alleen inhoudelijke feedback over z'n upload En dat ik het binnen het HipHop/Urban genre (wat ik over het algemeen best te pruimen vindt) toch wel een van de "scraping the barrel" producties is. Het waarom heb ik daar ook bij aangegeven en ook tips hoe het beter kan.

Loop dus even niet te eikelen over je "homo trance" want dit topic is hememaal geen genre bashing maar gewoon een benchmark t.o.v. de competitie.

Al maakte TS nederlandstalig levenslied, dan zou ik hem vergelijken met een Gordon. Joling, of Wolter kroes. Dus ga even ergens anders lopen narren wil je?!? :Z

Even los van of je een genre wel of niet leuk vind, ka je altijd een mening hebben hoe je een nummer vindt scoren binnen dat gerne (of je referentiekader van dat genre) dat is altijd mijn uitgangspunt. Het zou een mooie boel worden als je bij alles zou aangeven:

Leuk, maar.... stop er eens een arp, een zaagtand in, vervang die 808 door 909 en zet hem eens op 140? wat whooshes en washes en je hebt een top productie..... dat is dus NIET de bedoeling...

Dus graag inhoudelijk blijven en geen Trance v/s Urban vuurtjes proberen aan te wakkeren ok?!?

helaas valt het muntje nog steeds niet of is t verkeerd gevallen...

het is geen nar actie of iets dergelijks ...

maar een mening kan ook genuanceerd gebracht worden. imo gebeurde dat dus niet.

als er een soort spiegel wordt voorgehouden blijk je ineens vrij lange tenen te hebben...

my last 2 cents :)

Huh? ik heb alleen inhoudelijke feedback over z'n upload En dat ik het binnen het HipHop/Urban genre (wat ik over het algemeen best te pruimen vindt) toch wel een van de "scraping the barrel" producties is. Het waarom heb ik daar ook bij aangegeven en ook tips hoe het beter kan.

Een beetje subtielere feedback wordt op dit forum veelal enorm gewaardeerd.
Jij houdt daarvan, de maker van dit stuk houdt hiervan. Smaken verschillen. Of je het nu mooi vindt of niet. Vindt passen of niet. Wees bewust van de kracht van woorden en hoe dit op een ander over kan komen. De maker gooit hier zijn ziel en zaligheid in en stelt zich kwetsbaar op naar anderen door zijn liedje in de openbaarheid te brengen. En zachte "G" of niet. Ik vind het leuk en passen. En zijn stem is niet te veranderen. Dus enige mildheid is op zijn plaats. Wanneer je over iemand zijn accent begint "lijkt het op de man spelen" te worden.

Idd. Lijkt nu wel een wedstrijdje afplassen te worden voor een track die toch iig opbouwende kritiek verdiend en geen oeverloos gezwets over waar de persoon in kwestie vandaan komt. Ik heb raps gehoord met een Frans accent, in het Indonesisch, in het Chinees, in het Russisch, met een Amsterdams en met een Mocro accent, met zwarte, witte en weet ik het wat voor een accent. Als je 10 jaar geleden had gezegd dat er nu hitjes zouden worden gescoord met leipe, slissende amsterdamse rif-accenten was je indertijd uitgelachen geweest.

Dat gezegd hebbende mist de stem - en de manier waarop hij gemixt is - gewoon wat kracht en 'presence'.

Geef mij maar een lichte happy tekst waar over nagedacht is dan een "goede"
diepgaande lultekst waar niet over nagedacht is en barst van de goedkope
aannamens. Als je jezelf niet in de stof wil verdiepen moet je maar iets instru-
mentaals maken of zingen over chickies baTsen en dikke auto's jatten.

dat kan geregeld worden :D

en verder ja, allemaal puntjes die hier worden genoemd, wel intressant, vooral dat over decay etc. ga er eens wat mee spelen, hoewel het vrij nieuw is voor me, om met bepaalde effecten te klooien, maar wie niet waagd, wie niet wint. zodoende ik de track ook geupload heb :)

en ja, de track komt inderdaar wat laat, maar is nu al een dik jaar oud.., ach beter laat dan nooit toch ( al zou ik over deze opmerking wel veel reacties krijgen van "beter nooit" maja boeie)

Attachments

• Caffa & BaTs - de billenklap.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 99
:okdan: Waardering! Ook je relaxte reply op mijn, achteraf gezien, te botte commentaar
Zo overdone over de top en dik er bovenop dat ie zeer grappig is.
Technisch gezien mankeert er weinig aan ook. :koffie:

Laatst gewijzigd:
Waarom heb je deze niet gelijk gepost?!? Gooi je Irak maar weg en borduur hier verder op, past veel beter bij je.....:okdan:

as ik ergens een hekel aan heb is het wel die freaking 020 raps bah

Back