von haulshoven live in eindhoven

von haulshoven

Ouwe rot
hallo,
Ik ga samen met Phrozenlight een ruim 2 uur durende space/sequencer music spektakel verzorgen op het E-live festival in Eindhoven.
1 en ander vind plaats op 11 oktober

we treden op als het, reeds beroemd in de andromeda nevel en omstreken, duo; Dutch Space Mission 8>

http://e-live.groove.nl/
dsmsmall.jpg

yep Von Haulshoven kan niet zonder topje
en ik doe de lap ;)

trouwens wat is er op tegen als je een laptop gebruikt om VSTi's te hosten ? Is in mijn ogen hetzelfde als je een synth rack via een aparte keyboard bespeeld.
btw ik heb het nu niet over het verschil in geluid ;)

trouwens wat is er op tegen als je een laptop gebruikt om VSTi's te hosten ? Is in mijn ogen hetzelfde als je een synth rack via een aparte keyboard bespeeld.
Ik persoonlijk heb er niets op tegen als laptops gebruikt worden voor VST's te hosten; ik heb er wel wat op tegen als laptops gebruikt worden als 'orkestband', dus als er een sequencerprogramma (Cubase/ProTools, enz) meeloopt met een aantal audio en/of MIDI tracks. Ik vind dat niet live spelen. Maar die discussie is verleden jaar ook al gevoerd na E-Live. Ik was toen nogal teleurgesteld dat geen van de acts echt live speelde terwijl het evenement toch E-Live heet. Ik wil deze discussie eigenlijk niet opnieuw starten omdat een ieder daar zijn eigen opvatting over heeft.

Ik ben in ieder geval benieuwd wat we te horen krijgen.
Succes. :okdan:

nope
phrozenlight gaat misschien live wat met buzz doen, verder zijn hardware synths, ik doe strings, soloos wat live synth programming and live mijn 2 maq 16/3 proberen te laten lopen
ik ga dus live sequencen wat betekent, de loop veranderen, presets veranderen, first / last step veranderen etc. hier kan zeer veel mis gaan de maq is een eigenaardig machientje, ik kan dit natuurlijk allemaal cubase laten doen maar dan is de live eruit.

mijn gear list voor 11 oktober;
2 keer maq 16/3
korg radias keys
an1x
ks-rack
jp8080
m-vs1
motif xs rack
behringer line mixer en dsp2024
en een heel klein laptopje (acer netbook triple e cloon)
op de laptop staan wat orchestra textures (mijn liefhebberij, klassiek gedonder en electronische klanken) en wat ambient spul

nope
phrozenlight gaat misschien live wat met buzz doen, verder zijn hardware synths, ik doe strings, soloos wat live synth programming and live mijn 2 maq 16/3 proberen te laten lopen
ik ga dus live sequencen wat betekent, de loop veranderen, presets veranderen, first / last step veranderen etc. hier kan zeer veel mis gaan de maq is een eigenaardig machientje, ik kan dit natuurlijk allemaal cubase laten doen maar dan is de live eruit.

Aha...live sequencen dus. Heb ik zelf nog nooit gedaan maar lijkt mij zeker niet simpel. Klinkt goed! :okdan: En succes op 11 oktober!

nope
phrozenlight gaat misschien live wat met buzz doen, verder zijn hardware synths, ....

nou dat ik Buzz als host voor VSTi's ga gebruiken is nog niet zeker, moet eerst een laptopje regelen ;)

verder gebruik ik alleen een AN1x en een MicroKorg.
de rest laat ik over aan mijn vriendje 8o)

maar 't zal zeker fout gaan :Z:Z:Z:Z :duivels::dubbel:

:D

Back