Bouncen van tracks?

Vret

Ingeburgerd
Misschien dat jullie hetzelfde heben ervaren:

Op dit moment ben ik nog aan het werk op een singlecore pentium, hetgeen er tot leidt dat ik vaak en veel tracks moet bouncen om te zorgen dat de hele rataplan blijft draaien, maar...

ik heb het idee, dat wanneer ik VST instrumenten naar een audiofile bounce, er ook iets met het geluid gebeurt. Ik werk op 96Khz en bounce in hetzelfde project ook gewoon naar 96Khz (werk met PT M-Powered). Het lijkt net of als de VST's 'live' spelen, er meer diepte in zit. Ook bepaalde arpeggio's lijken gewoon anders te klinken na het bouncen

Iemand anders dit meegemaakt? Dat de VSTs zeg maar beter klinken dan wanneer ze gebounced zijn?

P.S. Ik gebruik voornamlijk Albino2, StylusRMX, Hypersonic2 en Trilogy.

hee hallo,

ik ken je probleem en weet er geen oplossing voor dus zorg voor genoeg power en freeze niks. ipv bouncen zou je ook een audiotrack dat stuk kunnen laten opnemen. dan is tie beter.

greetz, niels:dj:

't Is maar een ideetje, maar zit er geen effectje (compressor oid) op je master out?

Als je in de VST sdk (software development kit) kijkt zie je dat er voor real-time en rendering (bouncing) aparte onderdelen zijn die je kan gebruiken. Dus in render mode kan het zijn dat ze 'duurdere' algorithmes gebruiken en dit dan tot een mooier resultaat lijdt.
Maar hangt maar net vanaf hoe ze dit gebouwd hebben.

En wie weet zit het verschil gewoon in je hoofd. Want die factor speelt vaak ook een hele grote rol.

Fuse.. Ik dacht namelijk ook eerst dat het in mijn hoofd zat, vandaar ook even de vraag of anderen dit ook wel eens gedacht hebben.

Meesha... Normaal werk ik op 48Khz, maar projecten die door andere in 96Khz gestart zijn, moet ik in 96Khz draaien.

Maar ik ben nog steeds aan het sparen voor een vette quadcore. Dus dan hoef ik nergens meer rekening mee te houden :)

Tnx voor de antwoorden

Back