EMU Xboard49 werkt niet op vista, hellup!

Manulistica

Ingeburgerd
Hallo SFers,

Tijdje geleden is mijn pc (xp) gecrashed :stupid wat natuurlijk al verdrietig genoeg is.. ik heb toendertijd de xboard49 gekocht wat goed werkte op xp.

Ik heb een nieuwe peecee moeten aanschaffen ivm oude socket, dus heb ik nu ook vista erop.. alleen krijg ik met de update van emu mijn xboard niet aan de praat =( !

Heeft iemand ervaring met het (correct) installeren van de xboard in vista?

Alvast bedankt!

Vreemd, ik heb vista ook gehad maar het werkte vlekkeloos.

Het kan zijn dat je drivers voor je USB poorten niet aanwezig zijn of verouderd
zijn. Gooi er eens een volledige windows update overheen zou ik zeggen.
Een moederbord driver downloaden voor Vista kan ook geen kwaad.

Laatst gewijzigd:
Ik heb een Xboard 25 (die is intern volgens mij precies hetzelfde) en die werkt zonder problemen onder Vista.

Hier staan drivers voor Vista in elk geval. Mocht het nog niet werken, prik hem dan eens in een andere USB poort.

oplossing weet ik niet,

weet wel dat ik ooit een EMU gel. krt heb gekocht a 1300,- GULDEN !!! :o:

dat was nog onder w98, toen kwam dus XP en je raadt het al ;

EMU heeft nooit drivers gemaakt voor betreffende kaart onder XP, laat staan Vista,
ja, asio4all ofzo, maja, dan kan ik net zo goed onboard geluid gebruiken,
heb bewuste krt ook een aantal jaar geleden voor 10,- € verkocht :(

heb toen dus besloten NOOIT meer iets van EMU te kopen :)

grtz!

:mega:

Ik heb geen problemen met EMU. Mijn Xboard 25 controller en 1212m soundcard werken al jaren prima en worden gewoon gesupport onder Vista. Maar het is wel zuur als dat je overkomt ja.

Dank jullie voor de reacties, tof!

Ik ben er natuurlijk weer mee bezig geweest vanavond, helaas nog steeds geen resultaat.

Voor de gelukkigen die het wel gelukt is:
hebben jullie de cd gebruikt die bij de xboard kwam? die heb ik namelijk niet in mijn bezit op het moment.. maar het moet toch mogelijk zijn om met alleen de 2 downloads die op emu staan (driver update & de application) de xboard aan de gang te krijgen?

wat er dus gebeurt:

-de application "EmuK_PCApp_L6_1_01_10" die ik van emu download wil wel geïnstalleerd worden, maar bij driver update "EMUK_PCAppDrv_L6_1_02_03" krijg ik een foutmelding 'setup is unable to detect a supported product on your system' .... aarg :( ! En de Xboard heb ik in alle usb poorten geprobeerd, zodra ik die linksachter op aan klik, branden de blauwe ledjes voor 3 seconden en dan springen ze weer uit, waarbij er een usb foutmelding rechtsonder in beeld komt..
zie ik iets over het hoofd??

Nogmaals bedankt voor jullie tijd en reactie,

Greets !!

Bij mij werkt hij iig prima. Heb je wel de nieuwste drivers voor je USB poorten geïnstalleerd? Dus niet de EMU drivers, maar die van je moederboard (en dan ook de vista drivers). Ik neem aan dat je ook SP1 geïnstalleerd hebt en geen USB hub gebruikt?

Iig succes!

Als de LEDs van de Xboard uitgaan, is er iets mis met je USB lijkt me. Want volgens mij gaat de Xboard altijd 'aan' als 'ie op USB zit, omdat hij zijn stroom uit de USB poort krijgt. En dit staat verder helemaal los van geinstalleerde drivers. Bij mij branden de LEDs altijd, zelfs als de PC uit staat (als mijn PC uit is, worden de USB poorten nog gevoed totdat ik echt de stroom eraf haal) of aan het opstarten is en nog niet in Windows zit.

Of misschien is je Xboard zelf wel kapot.

Back