Cubase 4 versie 4.5.1

Ja, ook weer bijzonder te lezen op Cubase.net hoe daar de pleuris weer is uitgebroken omdat er amper (gerapporteerde en door Steinberg bevestigde) bugs blijken te zijn opgelost. Nog minder dan oorspronkelijk toegezegd.
Maarja, in dat soort situaties vijnzen de medewerkers van firma Steinberg altijd zich van de prins geen kwaad te weten. Nee, dan liever mooi weer spelen op andere forums...

De grote vraag is: wordt er uberhaupt nog wat opgelost vòòr Cubase 5?
De meningen zijn nogal verdeeld, er wordt wel op gezinspeeld, maar gezien eerdere geschonden beloften is Steinberg IMHO ook niet echt meer te vertrouwen.

Ja, ook weer bijzonder te lezen op Cubase.net hoe daar de pleuris weer is uitgebroken omdat er amper (gerapporteerde en door Steinberg bevestigde) bugs blijken te zijn opgelost. Nog minder dan oorspronkelijk toegezegd.
ik ben gestopt met het actief volgen van threads op cubase.net, ik werd er zwaar depressief van. Ik snap volledig hoe mensen daar reageren. Probleem is gewoon het machteloosheid gevoel wat je als gebruiker hebt.

ik heb nu eindelijk met 4.5 een 'stabiele' werkende omgeving. Maar ook mij zijn ze vanaf nu kwijt voor de toekomst. Als 5 uitkomt wacht ik minimaal 2 jaar voordat de bugs er een beetje uit zijn. Ik heb het dan uiteraard over de crash bugs die er ongetwijfeld volop in zullen zitten (weten we inmiddels na de dramatische releases van sx3 en cubase 4).

Ik blijf erbij, het imago van steinberg onder hun trouwe long time userbase is tot het nulpunt gedaald. Ik ben ook erg benieuwd of ze het met 5 gaan redden met nieuwe gebruikers en de paar early adaptors die nog durven over te gaan.

De fixes nu voor cubase 4 zijn na 2 jaar voornamelijk gericht op stabiliteit. Ik ben daar blij mee, maar het is natuurlijk heel erg triest dat er een confirmed bug lijst ligt waar niets aan gedaan wordt. Dus logisch dat mensen erg boos blijven reageren op het forum.

Bijvoorbeeld die ongelofelijk-dat-dit-nog-kan-in-een-fullprice-DAW-in-2008 pointer bug die je clips op de verkeerde plaats zet bij copy/paste... ;)

nou vind ik je toch te negatief hanz, Ok dat copy/paste (inderdaad een knutsel-bug) doet niet wat je zou willen, maar hij crashed in ieder geval niet , dus ik zie vooruitgang :)

Hanz schreef:
Bijvoorbeeld die ongelofelijk-dat-dit-nog-kan-in-een-fullprice-DAW-in-2008 pointer bug die je clips op de verkeerde plaats zet bij copy/paste...

En het klikken bij het Loopen van audio, zo irritant ... verder draaitdtd t redelijk stabiel alhoewel het selecteren van de Stepdesigner nogal eens tot een halve crash kan leiden hier.

Is het voor mij verstandig om te updaten naar 4.5? Ik zit nu nog op versie 4.minder, maar ik ben steeds huiverig dat ik met lopende projecten allemaal rare dingen krijg (zoals laatst, toen alle voice instellingen in mijn midi tracks niet meer klopte!).

Vernaggelt versie 4.5 bestaande projecten, of loop ik daar geen gevaar mee?

Ik blijf erbij, het imago van steinberg onder hun trouwe long time userbase is tot het nulpunt gedaald. Ik ben ook erg benieuwd of ze het met 5 gaan redden met nieuwe gebruikers en de paar early adaptors die nog durven over te gaan.

Van mij krijgen ze geen cent meer, ik vind het het zo'n gare toko als Quark destijds. Één keer een concurrent die een iets goedkoper pakket aanbiedt met meer features, gebruiksvriendelijkheid en stabiliteit en alle klanten zijn definitief pleite.

Echt jammer dat Logic niet meer voor de PC bestaat, daar had ik toch een beter gevoel bij en het zou de Steinberg mannen wel een stuk scherper houden. Hoe doet Logic het tegenwoordig eigenlijk?

heb 4.5.1 ginstalleerd, blijf echter gewoon draaien op sx3.

Ik ben ook niet super happy met cubase, inderdaad zonde dat emagic niet meer op pc is. Wel upgedate en geen problemen met bestaande projecten.

Back