[trance]Mindsensation-Euphoria

Mindsensation

Ingeburgerd
Na 2 progressive uitstapjes heb ik nu weer even tijd gemaakt om een trance track in elkaar te knutselen :) Kwam vooral omdat ik een melodie in mijn hoofd had die wat mij betreft het beste paste bij trance (of downtempo misschien)

Ik heb em in een middag afgemaakt, een uur of 6 ben ik er mee bezig geweest denk ik.
Gemaakt met orion/nuendo/vsti/fx/reason

Downloaden kan hier:

http://www.mindsensation.com/music/Mindsensation-Euphoria.mp3

Zeker goed bezig! Die break met strings vind ik erg lekker. En ook wel lekker dansbaar ook al hoor je nog wat progressive erin terug. :)

Even naar de mix geluisterd en er vielen met 2 dingen op. De baslijn komt een beetje in het gedrang en valt zo helemaal op de achtergrond. En de ruimtelijkheid van de strings zou ook veel meer kunnen.

Origineel geplaatst door fuse
Zeker goed bezig! Die break met strings vind ik erg lekker. En ook wel lekker dansbaar ook al hoor je nog wat progressive erin terug. :)

Even naar de mix geluisterd en er vielen met 2 dingen op. De baslijn komt een beetje in het gedrang en valt zo helemaal op de achtergrond. En de ruimtelijkheid van de strings zou ook veel meer kunnen.
thx :)

die strings heb ik eigenlijk expres wat dun gelaten om die andere synth wat te benadrukken.
Die basslines vielen eerst nog meer weg, heb als de synths en de strings na de break weer spelen wat laag weg ge-eqalized. Misschien nog wat meer doen, zolang je het niet hoort.

klinkt goed, kan wel nu gan mierenneuken over een paar kleine details, maar de feel ervan id goed, dus laten zo zou ik zeggen bijna!!! om een signature van iemand hier te quoten de perfectie van de imperfectie, hij is gewoon goed zo.

Klinkt goed qua sounds maar weinig origineel en redelijk langdradig...
Ik hoor teveel cliche's voorbijkomen....:dj:

Dit is subjectief natuurlijk...

4 to the floorKick + baslijn, na een aantal maten een hihat, na een aantal maten wat percussie, na een aantal maten een ride, kick weg ; akkoorden, kick 2 tellen weg ; arpeggiootje...enz enz enz...

Bij de break akkoorden en opkomend filter, filter dicht dan drums en filter langzaam weer open...

Nogmaals, de muziek is niet mijn smaak en smaken verschillen maar ik hoor deze opbouw overal in dance...

Dus als trance track is hij goed....:L

je hebt wel gelijk hoor... qua trance is het wel zo dat ik die opbouw wat meer op de 'automatische piloot' doe dan bij bv progressive.

Het is misschien niet helemaal perfect.... maar ik vind het een geweldig nummer !! doorgaan zo :dj:

Erg lekkere track!

Zou heel lekker in een mixje passen, lekker rustig...

Als het niks wordt met de demo's moet je er gewoon maar meer sturen :)
Dit is echt wel goed genoeg om te releasen :)

Heb er eigenlijk verder geen zinnig commentaar over... hij's gewoon goed!

kreeg vandaag een belletje van Purple Eye Recordings, ze waren geinteresseerd etc. Volgende week moeten we bij ze langs komen :)

Origineel geplaatst door Mindsensation
kreeg vandaag een belletje van Purple Eye Recordings, ze waren geinteresseerd etc. Volgende week moeten we bij ze langs komen :)

Veel succes!

Is potedomme trouwens een zeer goed nummer !

:okdan:

mja, na zo'n belletje blijf ik nu toch wel behoorlijk sceptisch hoor, eerst maar eens kijken wat ze te bieden hebben enzo (er is wel vaker 'interesse' geweest...maar nog niet echt iets concreets uit gekomen, we kijken heel goed uit met wat we ondertekenen etc.)

Maargoed, spannend..:)

Ik vind 'em lekker :)

Keep up the good work :D

Purple Eye??

Hey dan ga ik ook ns trance maken...
Dat schiet tenminste op...

Back