roland juno 106

Status
Please reply by conversation.
Maar waarom 400 euro voor een redelijke 106 terwijl je met 150 euro VSTi tot hetzelfde resultaat kan komen met meer modulatie mogelijkheden

tja, idd, € 400 is al aanzienl'k,
en € 165 voor sylenth is best te doen...

Maar andere VA VST's vind ik toch maar brol hoor....

En 't Is ook wel zo
dat ik in de jaren '90 geen synths van €1000 kon kopen,
of ja, één.... Mijne K2000....
Die moest toen alles doen :P

Maar waarom 400 euro voor een redelijke 106 terwijl je met 150 euro VSTi tot hetzelfde resultaat kan komen met meer modulatie mogelijkheden

Ten eerste is jou bevinding dat een VA meer ballen heeft cq hetzelfde klinkt dan een Analoog erg subjectief. Ik heb ook een 106, die gebruik ik niet vaak maar kan toch anders klinken dan welke VA of VSTi dan ook in mijn setup.

Ten tweede betaal je voor een 106 misschien 400 euro, maar dat is dan wel een hele waardevaste investering. Je verkoopt m zo weer voor hetzelfde bedrag als ie niet bevalt. Dat hoef je bij een VSTi niet te proberen.

Pro-53?

Wel okee, ik denk dat iedere reden dat mensen analoge klassiekers van de hand willen doen een goede is.

Omdat hardware altijd leuker is. En uiteraard klinkt een echte juno ook altijd beter. Ik zou nooit 150 euro voor een vst betalen, maat wel het dubbele voor een juno. Ik snap de vraag ook niet, is toch gewoon logisch dat het veel fijner is zo'n apparaat te hebben dan een suf software pakketje.

'k vind dat ook wel Sander!
Alleen elke dag dat stof eraf doen,
en al die kabels waar je niet bij kunt voor't afstoffen...
Soit,
nog efkens, en 'k moet ni meer "in m'n Bedroom studio slapen"
En Laat de hardware dan maar komen!
AN1X, SH32, 106, BassStation, EMX, K2661
Buiten de laatste 2,
dingen waar ik er elke maand normaal gezien één van kan scoren nu!

Ik leg na gebruik altijd iets over al mijn apparaten heen. Dus stop probleem opgelost. Is ook stom als je ze niet beschermd tegen al dat stom wat in de knoppen komt.

'k vind dat ook wel Sander!
Soit,
nog efkens, en 'k moet ni meer "in m'n Bedroom studio slapen"
En Laat de hardware dan maar komen!
AN1X, SH32, 106, BassStation, EMX, K2661
Buiten de laatste 2,
dingen waar ik er elke maand normaal gezien één van kan scoren nu!
Hoe Klinkt een Yamaha an1x tov de Roland 106 ???

Ze lijken helemaal niet op elkaar, wat de ene kan kan de andere niet en omgekeerd.

Het zijn allebij wereld apparaten.
Hier blijven ze in ieder geval,

'k heb nog wel wat leuke soundbanks voor de an1x en de juno106
Stuur maar een mailtje als je er een/beide hebt ;)

Hey man, ik heb er een te koop voor je. Gewoon een vette bak! Tis maar wat je ermee doet. Heb er vele tracks mee gemaakt en hij is in zeer goede staat! Voor 350 Euro is ie van jou!

Ik heb een Juno 106 in perfecte staat voor je. Voor 350 Euro mag je hem meenemen. Ik heb er vele dikke platen mee gemaakt!
mail me effe

juno 106

juno 106

400 lijkt veel maar ik heb er 6 nieuwe stemmen in
liever 400 en een lange tijd plezier dan laten we zeggen 250 en steeds het gevoel hebben hoelang zal het duren voordat er stemmen uitvallen
zoals je mischien wel weet is dat bij de juno 106 voorkomend probleem

400 lijkt veel maar ik heb er 6 nieuwe stemmen in
liever 400 en een lange tijd plezier dan laten we zeggen 250 en steeds het gevoel hebben hoelang zal het duren voordat er stemmen uitvallen
zoals je mischien wel weet is dat bij de juno 106 voorkomend probleem

oeps dit antwoord was voor raphie bedoeld sorry

ik heb inmiddels al een juno 106 voor 400 zie quote
bedankt in ieder geval

Ik zou voor een Juno60 gaan. Ik vind de 106 wel mooi klinken, maar die stemproblemen zou ik echt niet trekken. Kijk ook eens naar een Korg Polysix, ook een mooie bak. Dat de JX8P ondergewaardeerd is klopt zeker, ik heb er een voor een superzachte prijs gekocht een tijd terug. En hij gaat nooit meer weg!

Status
Please reply by conversation.
Back