Opnemen Softsynth dmv M-Audio fasttrack Pro

keys76

Nieuwkomer
Hoi,

Wederom een n00b question van mij.
Ik sta op het punt een m-audio fasttrack pro geluidskaart te kopen. Deze zal ik voornamelijk gebruiken om mijn softsynths, die ik in nuendo ga gebruiken, om te zetten binnen nuendo van midi naar audio.
Ik neem aan dat dit mogelijk is?

gr.
Jeroen

Misschien is het interessant om na te gaan of bij jouw keurig aangekochte versie van Nuendo een handleiding zit. Of misschien heb je je eerst wat geïnformeerd voor je tot de aanschaf ging van een programma dat 1.740 euro kost.

Ik werk momenteel met een terratec EWS88 kaart en hiermee gaat het volgens mij wel, van de Fasttrack ben ik dus niet zeker en daarbij heb ik tot op vandaag nog niet met softsynths in mijn inderdaad aangekochte nuendo gewerkt. Heb tot vandaag slechts met soundmodules gewerkt.

gr.
Jeroen

Als die Terratec z'n werk doet heeft een Fassttrack Pro niet echt toegevoegde waarde denk ik. 't Is een prima kaart, ik gebruik em zelf ook, maar tenzij je wilt gaan opnemen zonder mixer kun je met die Terratec vooruit. Dan zou ik eerder eens lekker uit eten gaan van dat geld....

Ik vind de Terratec nogal veel Latency hebben, vandaar dat ik wil overstappen naar een andere en ik kwam via een kennis op de m-audio uit.
Eventueel andere suggesties voor een leuke geluidskaart?

gr. Jeroen

mijn inderdaad aangekochte nuendo gewerkt

Ok, fair enough, maar ik verbaas me er toch over dat je zo'n duur pakket met zo'n basis geluidskaartje gebruikt, en dan niet weet dat je om softsynths 'op te nemen' je dit niet via een geluidskaart doet, maar gewoon intern 'bounced'.

Goede geluidskaarten? RME Fireface 800 (wel letten op Firewire-chips), of Lynx Aurora hebben prima convertors en klinken erg goed & clean.

Back