boyz noize / justice voice effect

beun_co

Stamgast
Hallo, is er soms iemand op de hoogte hoe je het effect van boyz noize ongeveer kan imiterenn niet dat het mijn bedoeling is maar ik wil gewoon de techniek achter die voice weten. hier hebt u een link met het voorbeeld

http://www.youtube.com/watch?v=G1E6Usnhjpg&feature=related

ik werk vooral met ableton + vele vst's, reason 4, fruity , adobe audition.

thx voor uw hulp.

respect Bro's

Bericht door een moderator:
samengevoegd, je mag gerust 2 vragen in 1 thread stellen, past hier beter :)

om in de edbanger hoek te blijven...

in dit mp3tje hoor je een synth met phaser effectje.... dit geluid is zo lekker... iemand een idee waar dit uit komt of hoe het is gemaakt... ik kom wel een beetje in de buurt maar het lijkt er nog niet echt op

Attachments

• stukje uit justice-theparty.mp3
    395,5 KB · Bekeken: 95
om in de edbanger hoek te blijven...

in dit mp3tje hoor je een synth met phaser effectje.... dit geluid is zo lekker... iemand een idee waar dit uit komt of hoe het is gemaakt... ik kom wel een beetje in de buurt maar het lijkt er nog niet echt op

Dat is een Fender Rhodes elektrische piano. in logic zit standaard de evp88 'electric piano' die heeft ook dat geluid. native instruments heeft ook een goede.
zo'n orgel werkt op een bijzondere manier : de toets laat een hamertje op een soort metalen klankstaafje slaan en die trilt in een magnetisch veld, net als de snaar van een electrische gitaar voor een pickup trilt. dat geluid gaat dan door een amp. veel gebruikt in de 70's , doobie brothers etc. heeft lekker sfeertje en zit in meerder justice songs.

als je op de kvr site zoekt naar 'electric piano' of fender rhodes vind je mischien wel een gratis clone.
je kan er ook een op markplaats proberen te scoren als je ruimte hebt ; )

Over die stem hebben we hier al een topic als ik mij kon herinneren. Iemand, ik de Chinetti, wist iets te vertellen over een apparaat dat begin jaren '90 werd uitgevonden door een Franse of Duitse telefoonmaatschappij, toen waarschijnlijk nog de enige in dat land. Denk dat het eerder Franbs dan Duits was. Het had orspronkelijk niets met muziek te maken, maar dienden als een bepaalde vorm van baanbrekende berichtgeving, maar is er nooit doorgekomen. Eén van de prototypes zou door deze jongens vervolgens, zo'n 15 jaar later, terug werden opgepikt.

Gagarin

Zoek dus eens, las ik je niet voor zal zijn.

EDIT:

haha, mijn geheugen laat me niet meer in de steek. Onder de zoekterm "kelders" had ik het meteen gevonden. Het was inderdaad ook een post van Chinetti.
Hieronder vind je de tekst die Chinetti typte en en de link:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=97056&highlight=kelders

Daft Punk en Justice en soorteglijken gebruiken, in de studio althans, louter de Belltronic MultiVoc A (afgekort als Bell MV-A of MVA).
De MVA is een soort van hybride vocoder, voder (jazeker) en talkbox in 1. Een fascinerend geval, eigenlijk... De ontwikkeling van de MVA werd in de jaren 80 uitgevoerd door een 'ma-bell' van Bell Company, het telephonie bedrijf dat al in sinds de jaren 30 zeer geïnteresseerd was in het omzetten van tekst (getypte tekst dus) naar spraak, maar ook het compressen van spraak tot compacte stromen. Toen Bell in 1982 vanwege een antitrustwet AT&T Computer Systems opzette om te concurreren op de computer markt (een avontuur dat 2 jaar later al weer mislukte en werd gestaakt) werden de ontwikkelaars en technici vanuit het moeder bedrijf teruggefloten, juist op het moment dat de MVA zo goed als klaar was om in productie te gaan.

Zogenaamde 'Early Adaptors' waaronder, naast voornamelijk Europese telefoonbedrijven, ook talkbox en vocoder fanatici als Roger Troutman, Stevie Wonder en Herbie Hancock, die vroege bestellingen hadden gedaan en zo mee betaalden aan de research (Bell was opgesplitst in regio's, de MVA werd ontwikkeld door het weinig draagkrachtige Ohio Bell), konden een MV-A bemachtigen. Daarna werd de test-productie gestaakt.

In 1988, overigens, heeft men in Frankrijk (goh, wat toevallig) wat tekst-to-speech research gedaan. De naam van het project was een ode aan de MV-A: Multivoc.

Back