Jupiter 4 Compu memory probleem

grandaddy

Modulator
Mijn Jupiter 4 slaat mijn sounds niet op in de compu memory plaatsen.

Ik weet niet of -ie het een tijd geleden wel deed, want ik heb de vrij programmeerbare geheugenplaatsen niet eerder gebruikt eigenlijk. Maar ik wil dat nu wel graag kunnen doen.

Eerst was een opgeslagen sound helemaal niet meer te vinden in de geheugenplaatsen, daar kwam enkel een hoop ongestructureerd gepiep uit. Nadat ik de Jup een dagje had laten aanstaan reproduceerde -ie na het opslaan herkenbare varianten op de opgeslagen sounds, meestal met een andere pitch en een loeiende lfo erdoorheen! En na een dagje uitzetten zijn die opgeslagen sounds weer helemaal verdwenen.

Is dit mogelijk 'slechts' een batterijkwestie? En zo ja, is dit ook te verhelpen door een niet-techneut?

:okdan:

als het goed is is het inderdaad de batterij.
op zoek gaan naar exact dezelfde gele accu is niet te doen - ga naar een modelbouw winkel en koop daar een gewone NiCad accupack 4,8 V. laad die op aan een gewone oplader en monteer hem daarna in je synth. let wel even goed op de polariteit !

ik heb het zelf ook zo gedaan en hij werkt prima nu. zorg er wel voor dat alle stekker contactjes goed zijn, want hier wil een dergelijk probleem voorkomen !

succes

als het goed is is het inderdaad de batterij.
op zoek gaan naar exact dezelfde gele accu is niet te doen - ga naar een modelbouw winkel en koop daar een gewone NiCad accupack 4,8 V. laad die op aan een gewone oplader en monteer hem daarna in je synth. let wel even goed op de polariteit !

ik heb het zelf ook zo gedaan en hij werkt prima nu. zorg er wel voor dat alle stekker contactjes goed zijn, want hier wil een dergelijk probleem voorkomen !

succes

Top! Bedankt allemaal, gaat vast lukken. :kroon:

Back