Een GUI schrijven voor m'n minimax ASB

Maar wat ik eigenlijk wou vragen... Kun je die synthedit patch wat meer uitleggen? K heb er even naar gekeken en snap niet wat je precies doet.

Het is heel eenvoudig. Klik met rechts op de container waar de knoppen inzitten. Kies "automation". Nu zie je alle knoppen in een lijst met daarachter de bijhorende CC nummers. Je kunt deze veranderen en (afhankelijk van het type knop) via "learn" de juiste CC nummers laten leren.

Let op de midi automator en de Patch memory modules. Die zorgen ervoor dat je kunt automatiseren en patches opslaan.

Denk om automation wat overzichtiger te hebben.

Daar hebbie in menig sequencer speciale mogelijkheden voor om dit redelijk overzichtelijk af te handelen.
Denk dat de vragensteller hier nog wel ea over kan leren en er zo achter komen dat er zoveel kan. Nogal logisch dat je het eerst wel moet weten natuurlijk.

Midi CC is OK! ;)

Meesha echt bedankt. Nu kan ik verder met prutsen..

Ik vindt het voornamelijk handig dat je vst hebt zodat je cc data juist wordt afgebeeld. In ableton live staan de cc warden als standaard midi control. Dus moet ik constant op dat stom blad gaan zien welke cc data wat is. Ik heb de minimax nog geen drie dagen dus ik ken de meeste data nog niet..

Alvast bedankt. Als ik nog een vraag heb weet ik ze aan wie te stellen..:D

Het is heel eenvoudig. Klik met rechts op de container waar de knoppen inzitten. Kies "automation". Nu zie je alle knoppen in een lijst met daarachter de bijhorende CC nummers. Je kunt deze veranderen en (afhankelijk van het type knop) via "learn" de juiste CC nummers laten leren.

Let op de midi automator en de Patch memory modules. Die zorgen ervoor dat je kunt automatiseren en patches opslaan.

Hee, dank je. Je hebt in die container dus geen fysieke connecties nodig...
En ik zie ook dat je ook NRPN kunt programmeren. Misschien raakt m'n Micron ooit nog aan een degelijke UI.

In cubase werkt het relatief makkelijk hoor. Hoef je niet eens te weten welk CC nummertje bij welke knop hoort. Gewoon op record automation zetten en aan die knop draaien. En kan je zelfs bij het commentaar even zetten welke knop het is.
Success gegarandeerd.

In cubase werkt het relatief makkelijk hoor. Hoef je niet eens te weten welk CC nummertje bij welke knop hoort. Gewoon op record automation zetten en aan die knop draaien. En kan je zelfs bij het commentaar even zetten welke knop het is.
Success gegarandeerd.

Ja zo doe ik dat ook altijd.

Moet trouwens nog wel ff vermelden dat er iets vreemds is met sommige CC nummers in SyntEdit. Er zijn een aantal cc's (ik geloof zelfs van 33 t/m 63 of zoiets) die niet helemaal goed reageren. Weet niet meer precies hoe het zat maar ik heb daar wel enorm mee lopen klooien. Er is ook geen oplossing voor.

Afijn, je kunt het het beste proefondervindelijk ontdekken!

Ben al volop bezig. Spijtig genoeg werkt de automation learn functie niet. Ik denk dat hij de Minimax niet vindt. tzal nog wel ff zoeken zijn..

Ja dat is een probleem van Synthedit. Weet ook niet meer waarom dat was. Er is wel een manier om er omheen te werken met behulp van een paar speciale modules. Zo heb ik bijv. een Volt2MIDICC module waarmee je voltages (van knobs / sliders enz.) kunt omzetten naar MIDI CC data. Je kunt dan dus alleen aan de knoppen van je vst draaien om de parameters van je minimax te wijzigen. (wat een beetje onzin is want je hebt al knoppen op je minimax)

Als het je alleen om visuele feedback gaat zou je nog wel hetvolgende kunnen doen.

stuur alle binnenkomende midi data door een midi controller to CV module. De CC data wordt nu omgezet naar voltages. Hier kun je dan bijv een LED volume bar hangen die weergeeft hoe ver de knoppen open staan. Of een Volt meter die de waarde aangeeft. (0-10V) Als je er dan nog een multiplier aanhangt die alles met 10 vermenigvuldigt dan zal de waarde tussen 0 en 100 worden weergegeven op je voltmeter.

Laatst gewijzigd:
Ik heb al de gehele interface gemaak en de juiste cc waarden gegeven. Maar als vst werk hij niet. Hij opent de dll wel maar het geluid stop en midi doet niks. Ach het was het proberen waard. Ik zal een vriend van me moeten contacteren, die kan programmeren (zit in IT).

Alvast supper bedankt voor het helpen. Ik zal de manual n's een paar keer moeten doornemen. Synth edit is mss wel in de goeie richting gaan om met reakto 5 te werken..

grts

Ik heb al de gehele interface gemaak en de juiste cc waarden gegeven. Maar als vst werk hij niet. Hij opent de dll wel maar het geluid stop en midi doet niks. Ach het was het proberen waard. Ik zal een vriend van me moeten contacteren, die kan programmeren (zit in IT).

grts

Heb je hem goed ge-exporteerd in Synthedit? En heb je hem juist geïntegreerd in je DAW? (midi kanalen etc)

Stuur me anders het SynthEdit project. Ik wil er wel eens naar kijken.

Back