seguence onderbreking

diabaldee

Nieuwkomer
ik werk met een akai mpc 2000 xl, roland jv1010 module;
als ik via mijn mpc een miditrack aanmaak en die inspeel met een patch van mijn jv1010, en de desbetreffende sequence kopiieer en dan naar songmode ga, dan word bij de overgang van de originele sequence naar de copie het geluid in de eerste maat tijdelijk onderbroken.
Dit is nogal frustrerend en ik kom er maar niet achter wat het kan zijn.
Can anybody help me out here:confused:

Heb je in die sequence ook nog cc's geprogrammeerd? Ik heb wel n's zo'n soortgelijk probleem alsof bij het wisselen van sequence de patch zich 'reset' zeg maar totdat de cc's weer langskomen... uhhm, leg ik het goed uit.. ja zoiets ;)

edit: Het kan helpen als je de controller data op een andere track zet ofwel de eerste noot een paar tikkies na de cc's plant.

ik weet niet hoe ik daar achterkom, als ik in step edit? of zit dat ergens in midimenu ofzo.
Ik heb nog een andere module meelopen (akaisg01 en die heeft er geen last van.

En als ik de sequence in loop draai heeft ie ook geen problemen, ik vind mijn mpc harstikke tof maar volgens me begrijpen hij mij niet zo!!??:( :(

Het lijkt erop alsof je een bank- of patchchange commando meestuurd. De JV-1010 heeft bijne een seconde nodig om de nieuwe patch te laden alvorens geluid te produceren. Je moet toch echt even in je events-list kijken of iets dergelijks aan de hand is.

mail of post het betreffende midi-file-tje. Dan kijk ik of er onnodige info inzit. Of probeer anders eerst de stukjes aan elkaar te glue-en. Dat scheelt ook wel eens.

hoi johan ,
ik werk met de mpc zonder pc/mac dus ik kan je niet ff een file opsturen , maar ik ga proberen te gluen en ff mijn eventlist checken.8D

idd even in de step edit lijst kijken en zoeken (dmv de goto knop ingedrukt te houden en dan op de step toetsen te drukken) en kijk of je andere dingen ziet als de standaar note commando's.

Ik heb met mijn JV-1010 en Cakewalk 9 Pro Audio ook hetzelfde. Het heeft idd te maken met bepaalde instellingen in de JV-1010 die moeten worden veranderd/aangepast. Ik voorkom dit door altijd 1 of 2 lege maten vooraf te gebruiken, en dat vanaf de laatste lege maat beginnen te spelen (over het algemeen is één tel eigenlijk al meer dan genoeg)

thanx everybody,ik ben maar van patchmode af gegaan en overgestapt naar general midi. Dat begrijpt mijn mpc tenminste en zit ik ook niet vast aan die ene patch van de jv1010.

apres midi laten we het maar noemen, en zo kan ik meteen weer wat meer geluiden live gebruiken. ik ben toch veelste eigenwijs om 'slave to the machine" te zijn.
:duivels:

Je hebt een JV-1010 en gebruikt hem in GM mode? Zonde! Eigenlijk moet je hem in Performance mode gebruiken, alleen kost het wat meer moeite om alle gebruikte patches per kanaal in te stellen. Ik weet niet hoe je MPC daar mee omgaat, maar met wat controller changes kun je dat wel voor elkaar krijgen.
Als ik de keuze moest maken tussen een maat extra vooraf + performance mode of strak vanaf de eerste tel + GM mode, dan wist ik het wel! Ik zou de mooie sounds van de JV-1010 niet opofferen voor zoiets.

vrienden van de jv1010:) natuurlijk is de jv1010 in gm maar een module dus na jullie antwoorden ben ik toch maar blijven zoeken en heb mijn probleem met de onderbroken sequence anders op kunnen lossen.
In mijn cc was overigens niets te vinden wat niet klopte, daar werd ik al gek genoeg van.
Ik maak mijn sequences op dezelfde manier aan als voorheen maar nu kan ik in songmode op de mpc de seqs achterelkaar zetten en ze converteren naar een grote seq en dan blijven de geluiden/patches wel doorlopen 8) :duivels:

setup;mpc2000xl akai, dps12i akai, jv1010 roland +wave expansion board, akaisg01, behr.composer, active monitors X-am soundprojects.

Back