dxb 386 op digi 002 aansluiten

Mr X

Stamgast
Beste forum leden ik heb een vraagje.
Ik wil een DBX 386 kopen of een andere preamp en die dan digitaal aansluiten op mijn digi 002.

Op de dbx zit spdif (alleen out) aes/ebu(alleen out) en wordclock beide kanten op.
Op mijn digi 002 heb ik alleen spdif in/out en optical in/out geen wordclock.

Ik zou dan de dbx via spdif aan kunnen sluiten op de digi 002 alleen is het niet altijd van belang dat het signaal beide kanten op gaat.

Of bestaan er converter boxjes van optical naar wordclock bnc.

van een forum:
"S/PDIF sends two channels of digital data one one cable. Just connect the output from the DBX to the S/PDIF input on the 002R."

ik heb wel eens gewerkt met die dbx en het is een fijne preamp. werkte uitstekend! maar de aansluiting deed iemand anders, dus weet niet meer hoe. bovenstaande lijkt me een de oplossing!

Ik heb een tijdje die 386 gehad. Leuke buizenpreamp voor relatief weinig geld. Ik vond hem erg veel 'wwzzzzz' geven, beetje wollig.
De interne digitale output is erg handig natuurlijk als je hem aansluit op de Digi002. Perfecte oplossing. Als je dan ook nog een Presonus Digimax met adat outs. Heb je er nog 8 preamps bij.

De kwaliteit van de preamps en de converters kan ik niet goed genoeg beoordelen. Gevoelsmatig zeg ik dat het allemaal in het consumer segment zit maar relatief veel waar voor zijn geld is. Om die reden alleen al ben ik nogal fan van Presonus spullen.

Bedankt voor jullie reacties.

Maar ik zit nu toch weer een beetje te twijfelen of het niet beter is om een externe ad/da converter te kopen en een losse mono preamp.

Mijn dbx386 kan je voor 275 euro overnemen maar ik weet niet wat je ermee doet. Ik heb onlangs een vriend van mij, een klassieke gitarist, afgeraden om in ieder geval geen dbx386 te kopen als voorversterker (hij wilde die van mij overnemen). Ik gaf hem advies voor de aanschaf van een goede audiointerface met minimaal 4 kanalen microfoonversterking. Dat werd een echo audiofire 12 met een RME Quadmic. Eigenlijk geen slechte keuze want microfoonopnames klinken echt veel beter bij hem dan bij mij. (Mijn setup in preamps en kwalitieit is dbx 386 Mackie Vlz 1402 Motu828). Ik heb soms "ruzie" met de dbx 386 omdat hij echt niet alles goed kan opnemen en ik denk daarom echt dat jouw twijfel terecht is. De dbx386 blijft voor mij een soort tussenoplossing een goede voorversterker met een goede converter is zeker beter maar hoeveel duurder?

Hoe langer je op dit onderwerp door blijft zoeken hoe moeilijker het wordt om een keuze te maken.
Ik laat het even allemaal bezinken bedankt allemaal voor jullie reacties het wordt in ieder geval geen dbx meer.

groet

Back