Midi en Audiophile 24/94

Laandodeman

Symfomaan
Ik zit al weer een uurtje of 8 te klooien en in wanhoop probeer ik jullie maar weer om hulp te vragen.

Mijn Audiophile geluidskaart wil namelijk geen midi-signalen doorgeven naar mijn PC met Windows XP. Met drie verschillende keyboards geprobeerd. Alle kanalen opengezet. Driver van de Audiophile geupdate. Midi-Ox opnieuw geinstalleerd. Met Cubase geprobeerd. Helemaal niks, nada noppes.

Weet iemand of je in Windows een instelling moet gebruiken om de midi functie van je geluidskaart te activeren? Audio doet het trouwens gewoon wel.

Inderdaad, Haat liefde verhouding zullen we maar zeggen. Kom ik $^#@&($ weer niet toe aan muziek maken!!

Enne, ja, kabels zijn goed, en in zit in uit en andersom. Daar kan het dus niet aan liggen. Ik denk echt iets met de instellingen in Windows XP.

je moet die MIDI in/outputs in je daw activeren/gebruiken :)

heeft verder niks met windows te maken naar mijn idee.

Volgens mij is mijn Audiophile gewoon kaduuk. Bij een maat van me was het in vijf minuten gepiept.

als je niet duidelijk vermeld dat je audiophile ingesteld is als MIDI interface
dan veronderstellen we dat het niet zo is,
en dan moet je dat doen :)

wat doe je met midi ox?

Ik was bezig om de firmware van mijn Little Phatty te upgraden (nu is ie een Little Phatty II, afgezien dan van USB to Midi). In de handleiding van Moog stond dat ik via Midi-Ox eerst moest checken of er midi informatie heen en weer gaat. Pas dan kun je de firmware updater aanzetten.

Hoe stel je je audiophile dan in als midi-interface?

Back