Controller voor Microkorg

Stabby

Ouwe rot
Ik heb sinds kort een Microkorg en ik vroeg me af of er handige controllers bestaan die ermee compatibel zijn, o.a. zo'n bak met knoppen. Weet iemand hoe dat noemt? Ik vind er alleen met USB ipv Midi.

Laatst gewijzigd:
Na een week mijn Microkorg verkopen. Wat voor advies is dat nu weer...

En ik weet van het bestaan van de MS-2000 af. Ik heb voor de Microkorg gekozen.

Behringer BCR-2000 is een optie.

Zo'n ding heet ook gewoon controller, heeft alleen geen klavier.

Ik heb de MicroKorg in 't verleden in combinatie met een Remote SL gebruikt en dat vond ik een prima combinatie.
De Remote SL is er met en zonder toetsen.

groet,

Tom

Na een week mijn Microkorg verkopen. Wat voor advies is dat nu weer...

En ik weet van het bestaan van de MS-2000 af. Ik heb voor de Microkorg gekozen.

Graag of niet, je hoeft niet gepikeerd te zijn. Ik heb dat namelijk zelf wel zo afgewogen.
Ik was uiteindelijk een stuk blijer met de ms2000 dan met de microkorg, die er naar mijn mening alleen leuker uitziet maar veel minder leuk werkt. Door paramters heen moeten scrollen terwijl je 10x sneller/makkelijker werkt als je direct die knop in je vingers hebt.

Zal de verandering door het knoppendraaien extern trager gebeuren dan op de Microkorg zelf?

Graag of niet, je hoeft niet gepikeerd te zijn. Ik heb dat namelijk zelf wel zo afgewogen.
Ik was uiteindelijk een stuk blijer met de ms2000 dan met de microkorg, die er naar mijn mening alleen leuker uitziet maar veel minder leuk werkt. Door paramters heen moeten scrollen terwijl je 10x sneller/makkelijker werkt als je direct die knop in je vingers hebt.

Ik vind dat allesbehalve irritant hoor. Het zou alleen wel leuk zijn om voor de meest gebruikte knoppen iets apart te hebben waarvoor een midi controller ideaal is. Ik heb voor de Microkorg gekozen omwille van de grootte, het design, werkt op batterijen, goedkoper en is als enige nog nieuw te verkrijgen met garantie.

Laatst gewijzigd:
Back