Yamaha VL70m ervaringen/advies gevraagd

MusiCo

Virtual Musician
Ik ben op zoek naar de meest realistische sax, trompet en fluitgeluiden voor als solo/lead in mijn nummers (jazz/funk/blues/rock ballads).
Normaal gesproken sequence ik alle tracks, zodat ik alle handen en voeten over heb om extra expressie(controls) toe te voegen aan de lead.
Ik heb nog nooit iets gehoord wat bij de oude yamaha VL1 / VL7 in de buurt kan komen qua expressie en realisme. Ongeloofelijk, gezien dit al technologie is uit 1994 !

Ze blijken echter zo goed als onvindbaar op de tweedehandsmarkt. Wel levert Yamaha nog steeds de uitgeklede moduleversie : de VL70m. Demo's klinken goed, zeker met de patchman chip (www.patchmanmusic.com)
Ik wil hem gaan gebruiken dmv keys icm de BC3a breathcontroller.

Heb je ervaring met de VL70m, de patchman TURBO VL chip of een van de andere VL's ?

Mocht je ergens een VL te koop weten of een zaak waar ik een VL70m kan uitproberen, ik hoor het graag !

Laatst gewijzigd:
Vl70-m in de aanbieding

Vl70-m in de aanbieding

Toevallig heb ik een yamaha vl70-m in de aanbieding, heb er eventueel ook zelfs twee Casio Dh100's bij met midi-uit. Vraagprijs denk ik aan 400euro voor de yamaha en 50 euro per stuk voor de casio's. Je kunt ze uitgebreid komen testen in den Bosch. Ik woon daar naast het station.
bellen 073-6214228

Je kunt ook een CS-6x of een synth uit de S-serie kopen met de PLG-150VL plug-in. Dat is dezelfde synth, maar er valt minder in te regelen. Of een tweedehands EX-5 of 7. Daar zit de VL-chip ook in. Ik ben destijds juist overgegaan van de PLG-150VL naar de VL-7 omdat het geluid beter is en er meer te programmeren valt. De EX-5 kreeg ik door ruil in handen. Ik doe ze niet weg, maar ik kan je de EX aanraden. Die is goed te krijgen en betaalbaar.

Je kunt ook een CS-6x of een synth uit de S-serie kopen met de PLG-150VL plug-in. Dat is dezelfde synth, maar er valt minder in te regelen. Of een tweedehands EX-5 of 7. Daar zit de VL-chip ook in. Ik ben destijds juist overgegaan van de PLG-150VL naar de VL-7 omdat het geluid beter is en er meer te programmeren valt. De EX-5 kreeg ik door ruil in handen. Ik doe ze niet weg, maar ik kan je de EX aanraden. Die is goed te krijgen en betaalbaar.
Ik heb indertijd een editor voor mijn PLG-150VL plug-in gemaakt in Logic Audio (environment).
Daardoor weet ik dat zowel PLG-150VL als VL-7 dezelfde editing mogelijkheden bezitten (ook al
doet Yamaha daar nergens melding over).

Back