obscure synth music

chilistein

Junior member
Tamelijk toevallig stuitte ik op de site van egg city radio. Een muziek site van een echte liefhebber die probeert veel artiesten-bands uit ruwweg de jaren zeventig tot begin jaren negentig van de vergetelheid te redden.
Wellicht is dit soort blogs voor sommigen bekend terrein maar ik was verbaasd over het leuke aanbod van interessante en niet meer verkrijgbare tracks en de nauwkeurigheid van de verstrekte artiesteninformatie.

De site staat vol met links naar allerlei muziek blogs die een schat aan obscure en niet meer verkrijgbare muziek bieden.
Niet alleen obscure rock-alternative uit de jaren zeventig, tevens italiaanse zombi filmscores, en sixties-seventies funk deunen.

Uiteindelijk kwam ik op http://36-15-moog.blogspot.com/ hetgeen voor menig synthliefhebber wellicht een leuke site kan zijn.

Neem bijvoorbeeld dit volstrekt freaky synth geluiden festijn uit 1969 van de franse veel componist Roger Roger aka Cecil Leuter:halleluja

en welke site op zijn beurt ook allerlei leuke links bevat:
bijvoorbeeld deze site met italo disco van damals:maffia:

Zitten toch wel wat juweeltjes bij hoor.

Neem de Satanische Moog electro weirdness van Mort Garson uit de begin jaren zeventig:

Obscuur ? Zekers !
.....a year later, Garson issued ‘Plantasia’, a collection of Moog pieces designed to boost the growth of indoor plants. From that point forward, Garson basically disappeared from sight.“.

:D

Google eens op "ïnnovative communications" het label van Klaus Schultze.
Daar zit ook wel obscuur spul tussen.:mexico:

Neem de Satanische Moog electro weirdness van Mort Garson uit de begin jaren zeventig:

Obscuur ? Zekers !
.....a year later, Garson issued ‘Plantasia’, a collection of Moog pieces designed to boost the growth of indoor plants. From that point forward, Garson basically disappeared from sight.“.

khebt nog niet gelezen t keen heellukl concept zijn net asdi cameleon
die min t groene receptor
ee prcessor met sound casrd erin
en wat gelicensde vst,s
met sequencing extra z

kijk sinds de mpc van mr linn ....zijn dr tal van groove machines gebouwdt en er zijn denkik bets wel leuke alternatieven die ,...iets aan
dekoop kracht doen en dus bv de man met kleine beurs ook laten sequencen ,.... met bv een rm1x / su700 sampling groove tool
ms 2000 erg leuke tool ook en kost niet te veel

ik vindt it concept er duu bv 2400.- voor een sequencing case
[niet de aller mooiste....te modern ...]
met div vst erin geplant
:bekdicht:
lievr een paar gtoede va dan een dure vst
bv ms2000 ...350.-
blofeld .....350.-
prophet 8 800.-
rm1x ...200..-
su 700 samplin 350.-
volgens mij zitk nu nog oder t arturia bedrag ...liever dez:verkoght:e set

maar goed moet zegge da k best wel fllink geplayed he met
mog modulair en de cs80
wel zwaar voor j pc ...maar wel ok vst ...asje z kan draaien x4 in je qbase invironment 8o) ik niet egt dus
liever een zeta-tje

Obscuur ? Zekers !

wat een mafkees
dit doek al jaren blazen met mn mog tegen mn planten groeien hooooo maar !!

mn haar groeit wel weer meer aan ....wortd lang he
:kroon:

Back