Vraagje mbt gear/setup

waldorf

Nieuwkomer
Hey iedereen!

'k volg hier al geregeld enkele draadjes, en heb mezelf dan ook maar eens ingelogd omdat ik graag jullie mening zou kennen ivm met 'onze' gear.

'Onze gear' vermits wij meestal met z'n drieën aan tracks werken, mijn vraag is dan ook wat jullie denken wat een goeie volgende aankoop zou zijn, maw wat ontbreekt er nog in onze set-up?

Een overzichtje wat er momenteel staat:
Yamaha RS7000, Roland MC-505, Roland MC-303, Roland XP-80, Roland MC-09 phraselab, Waldorf Q-Rack, Korg MS-2000R, Korg Electribe ES-1, Korg Microkorg, Hohner Pianet-T, Hammon + Leslie, Reason 3.5, Cubase SX, 2 PC laptops, 2 Mac Laptops, Behringer Eurorack-Mixer, Behringer compressor, diverse gitaren, diverse boss-effectpedaaltjes, ed

Momenteel denken we aan een andere mixer (O1X?) (vermits we wat kanalen tekort komen) Maar elke andere input is ook altijd welkom...

ik mis nog een dikke analoog in jullie setup.. Korg MS20, Moog little Phatty, Evolver... Ik zou ook wat aan de mengtafelkant doen... Behringer is ok om mee te beginnen maar een betere mixer met meer inputs is wel een goede investering. Hoe monitoren jullie dit alles?

Je zou ook nog voor een Nord electro kunnen gaan voor Rhodes en dergelijke geluiden.

'Onze gear' vermits wij meestal met z'n drieën aan tracks werken, mijn vraag is dan ook wat jullie denken wat een goeie volgende aankoop zou zijn, maw wat ontbreekt er nog in onze set-up?
Een 01X geeft je ook niet echt veel inputs erbij ;).

Belangrijkste vragen:
- wat kun je nu niet?
- wat kun je nu wel maar vind je omslachtig?

Jullie werken met z'n 3en. Is er een gearstapel en pakt iedereen de stukjes die 'ie nodig heeft of zitten er 1 of 2 achter de computer en 1 op de synths te spelen om melodieën uit te werken? Werkt iedereen met z'n eigen laptop? Hoe groot is de ruimte waar jullie in werken? Wat is jullie budget, kopen jullie samen of sparen jullie allemaal apart?

ik mis nog een dikke analoog in jullie setup..
Dan zou ik jouw suggesties ook niet pakken maar voor een Voyager of Studio Electronics gaan ;) .

Welke genre doen jullie?

Aangezien je in je gearlist gitaren en dergelijke hebt zal je dus niet stampende house maken.
Zoals hierboven al gevraagd is, wat missen jullie en willen jullie makkelijker, sneller of uitbreiden?

Sinds ik mijn Acces Virus heb, kan ik niet meer zonder en volgens velen onmisbaar in iedere studio.

Maar of jullie daar iets aan hebben? :mexico:

Back