Poly chain MEK en PER, volumeverschil

154

Lid van de week
Na maanden gedoe heb ik eindelijk een Mono Evolver Keys en een Poly Evolver Rack. Met polychain heb ik zo een 5-stemmige opstelling voor mn Evolver.
Echter, de MEK is stukken harder dan mn PER. Dit staat ook op de website van DSI, en daar wordt aangeraden een mixer tussen je MEK en PER te zetten. Nou ben ik er persoonlijk niet zo happig op om hiervoor helemaal een mixer ertussen te proppen en ik ben benieuwd of er meer mensen hun Evolvers gechained hebben en of er creatieve oplossingen hiervoor zijn. Is er bv iets als een losse volumeknop, jack in-jack uit? Ik ga er vanuit dat het een keer afstellen is en klaar dus het hoeft niet heel ergonomisch allemaal, als het maar niet kleurt oid..

Tips, suggesties, kom maar door :)

Moet je dan niet vrij precies weten hoeveel weerstand oid? Beter iets van een potmeter oder so etwas?

Ik ben niet heel technisch, maar hoop altijd met de juiste begeleiding de boel te kunnen klaren :okdan:

Ofwel, ik ben bang dat ik iets meer details nodig heb. Al denk ik wel dat je in de goede richting denkt zeg maar.

Dat was mn eerste teleurstelling, deze is namelijk ook gechained :( en dus gaat de PER ook zacht...

toen ik ze samen had, gebruikte ik ze gewoon apart, dus niet gechained. dan heb je een 4-stemmige evolver en een mono evolver, maar wel volledige mek controle over de module. dus gewoon als een mini module en niet die chain....
of heb je echt keihard die 5de stem nodig?

Ik ben wel echt een man van alle vingers tegelijk op het toetsenbord en gaan, dus het was wel mn insteek alle vijf zoveel mogelijk tegelijk te gebruiken. Maar het is zeker een plan, hoe had je ze qua midi ingesteld exact?

Overigens is meneer Smith een prima synthbouwer, maar qua manuals heb ik betere gezien ;) Een halve bladzijde over poly-chain, erg summier allemaal...

nou gewoon, echt als een midi module, dus van de midi uit mek naar midi in per (via de midi interface denk ik), de klok van de mek aan, de per op klok midi in. ik had ook in beide dezelfde presets op dezelfde plaats.

Back