Welke software voor mijn netbook?

Stabby

Ouwe rot
Ik zou graag mijn netbook eens nuttig maken en ik vraag me af welke software ik daar best voor kan gebruiken. Mijn netbook is een Medion Akoya Mini E1210 met Intel Atom 1,6Ghz processor, 1GB RAM, GMA950 videokaart en een 10" scherm met een resolutie van 1024x600 pixels.

Ik zoek alvast een sequencer om mijn Microkorg aan te sturen. Ik weet niet veel over software dus zijn er nog leuke programma's die ik kan proberen? Eventueel een eenvoudige softsynth zoals bv Korg Legacy Analog Edition. De mogelijkheden zijn natuurlijk niet zo heel uitgebreid op mijn netbook, maar de demo's van Reason 4.0 en FL Studio werken er vrij deftig op. Alhoewel die te uitgebreid en nogal intimiderend zijn. Ik geef de voorkeur aan hardware, maar ik zoek mijn netbook ook eens nuttig te maken.

Iemand advies? Alvast bedankt!

edit: verkeerde forum voor sequencer advies, maar ik zoek ook een eenvoudige softsynth!

Eerst bevindingen: KLC draait in ieder geval niet lekker zonder goede externe geluidskaart. Met ASIO4ALL moet ik naar 24ms latency om hem enigzins kraakvrij te krijgen. Ik heb helaas geen usb-kaartje liggen om hem met een betere te testen.

Back