2 pc's aansluiten op motu 828mk2

Nightly Build

Go for what you know
kan je 2 pc's aansluiten op de motu 828mk2?
er zitten 2 firewire poorten op
hoe werkt dat dan?
kan je dan 2 pc's tegelijk muziek laten afspelen en opnemen?

Die tweede aansluiting is puur om door te lussen naar andere firewire devices..
Volgense de Motu site kan je tot 4 andere firewire apparaten doorlussen via de Motu.

hmm...

maar wat gebeurt er dan als ik het toch zou doen?
2 pc's tegelijk aansluiten en dan de 828mk2 aanzetten...

raakt hij in de war?
komt er rook uit?
of kan ik stiekum toch gewoon met beide aparaten afspelen op de 828mk2
ookal doe ik dat dan niet tegelijk

Ik heb het nooit geprobeerd, maar volgens mij maakt de motu via slechts 1 poort een verbinding met een PC, de andere word dan automatisch de doorluspoort.

Lijkt me sterk dat er rook uit gaat komen overigens. ;-)

Eentje is firewire in en de anders is thru.
En hij is zo slim om zelf te snappen wanneer het in of thru is want dat krijgt hij te horen van de andere kant aan het touwtje.

Wellicht dat met behulp van bepaalde software de Motu op 2 PC's kan worden gebruikt. Echter, 1 PC zal altijd de master blijven ; 1 PC bestuurd / configureerd / communiceerd met de Motu interface.

Ik denk hierbij aan 2 Pc's die met een zeer snelle netwerk verbinding aan elkaar zijn gekoppeld, en waarbij 3rd party software ervoor zorgt dat de 2e PC netals met een netwerk-printer (i/o device) kan communiceren met de Motu interface van de master pc. Of deze software bestaat weet ik niet, maar dit lijkt me de enige manier om voor 2 PC's gebruik te kunnen maken.

Ander alternatief is natuurlijk de 2e PC te voorzien van een eigen soundkaartje maarja, wat is het nut

Back