Krijg de Liquidmix16 niet aan de praat !?!? HELP

Hoi,

ik heb zojuist een Luquidmix16 aangeschaft maar krijg hem niet aan de praat =(

Dit heb ik gedaan:
1.Recources 1.5 DVD geinstalleerd
2.Laatste drivers 2.2.1 geinstalleerd
3.Als de driver installatie klaar is dan vraagt de installer de LM aan te sluiten
4.LM16 via de firewire kabel aangesloten op een VIA 2x firewire PCI card
5.Windows XP SP2 geeft aan nieuwe hardware te hebben gevonden
6.Windows new hardware wizard installeerd automatisch de LM drivers
7.Reboot
8.Cubase 4.13 opgestart
9.Nieuw project geopend met 1 audio track
10.LM als insert op de audio track, LM plugin laad goed incl emulation
11.Als ik aan de knoppen draai gebeurt er niets!?!?
12.Als ik het LM insert effect afsluit (no effect) dan slaat mn Cubase vast en sluit automatisch.

Kan iemand mij helpen?
ik heb zelfs al mijn firewire aparaten (Powercore Compact, Yamaha 01x)afgesloten en alleen de LM aangesloten gehad..helaas met hetzelfde resultaat. Heb ook een TI firewire aansluiting op het moederbord geprobeert maar toen herkende Windows de LM niet (new hardware wizard kon geen drivers vinden)

alvast bedankt!

hmm..

Als je asio latency hoger is dan je LM latency, werkt de LM niet. Misschien moet je het daar in zoeken? En heb je al gebrobeerd alleen de Poco eruit te gooien. Wat gebeurd er dan? Als ik je goed begrijp heb je 3 fw divices en maar 2 fw chips in je PC. (1x een VIA pci kaartje en 1x een TI op je mobo), klopt dat?

hmm..

Als je asio latency hoger is dan je LM latency, werkt de LM niet. Misschien moet je het daar in zoeken? En heb je al gebrobeerd alleen de Poco eruit te gooien. Wat gebeurd er dan? Als ik je goed begrijp heb je 3 fw divices en maar 2 fw chips in je PC. (1x een VIA pci kaartje en 1x een TI op je mobo), klopt dat?

ok.dus als ik het goed begrijp moet de asio latency van mn geluidskaart hetzelfde zijn als de liquidmix asio latency? ik zal dat meteen nakijken (als mn ghost image klaar is... over 5min)
ik zal het resultaat straks posten!

ik heb 1 VIA pci kaartje met 3 firefire aansluitingen. Ik gebruik er maar 1 (Liquidmix). Verder heb ik 2 TI firewire aansluitingen op mn moederbord. Beide in gebruik (1 Poco en 1 01x) de 01x firewire aansluiting gebruik ik alleen maar voor de studio manager software dus geen audio (mlan) ofzo.

ik heb de LM opnieuw geinstalleerd, in deze volgorde:

drivers 2.2.1 geinstalleerd .OK
XP new hardware wizard verschijnt als ik de LM koppel aan de fw. OK
Recources 1.5 DVD geinstalleerd. OK
-reboot-

Liquid manager software gestart. OK
44.1 track limit: 16 / max latency : 132
En bij mn ASIO geluiskaart (Delta1010) : DMA buffer latency : 1024

de ASIO latency settings komen vreemd genoeg niet overeen met mn geluidksaart, de LM heeft o.a. 264 / 520 / 132 en mn geluidskaart 256 / 512 / 1024. of is dat normaal?

Cubase 4.13 gestart. OK
audio track aangemaakt met een loop sample. OK
als insert (E) de liquidmix stereo plugin. OK

als ik nu de audio loop afspeel hoor ik niets meer. Ook gaan de lampjes op de LM niet aan (alleen het focusrite logo) en reageren de knopjes niet...

Poco ontkoppeld en de installatie opnieuw gedaan (ghost image weer teruggezet dus geen "sporen" van vorige installaties).

Installatie verloopt (weer) foutloos. De liquidmix komt ook als hardware in de device list. Cubase start ook weer maar zodra ik een knop draai reageerd de plugin niet. Bij sluiten geeft Cubase een foutmelding.

Tevens geprobeerd om de LM in een andere fw aansluiting te doen (TI chipset op het moederbord) maar dan herkend Cubase de LM helemaal niet (error...please reconnect the liquidmix).. :confused:

is mn liquidmix kapot ofzo? =(

neem dat ding mee terug naar je dealer en probeer het daar ff in de winkel,

dan weet je het zo

Gebruik je de voeding of laat je hem voeden via Firewire ? (bij mij werkt dit namelijk niet met een Belkin kaart) ik moet hem extern voeden...

Ik heb de LM16 inmiddels aan de praat! Bleek dat mijn Yamaha 01x mlan software in de weg zat. ben nog aan het uitvogelen hoe ik de 01x toch samen met de LM16 kan gebruiken.

heb alles opnieuw geinstalleerd en vervolgens eerst de LM16 aangesloten op een TI fw aansluiting op het moederbord. Vervolgens de poco compact op de andere TI fw aansluiting. Toen ik de 01x wilde aansluiten op de pci via fw ging het mis. de 01x wilde niet installeren maar de poco en LM16 werkt als een zonnetje ;-)

bedankt voor alle reacties en hulp! nu nog uitzoeken hoe ik de 01x toch kan gebruiken met studio manager software....

ps.ik gebruik de externe voeding en laatste beta drivers.

Back