klippende microfoon

justmegilbert

Nieuwkomer
Goedendag,

Even een vraagje, ik heb een nady TCM1100 microfoon met als specificaties
Type​
....................................................True condenser pressure gradient microphone
with 1.1 inch single diaphragm and
vacuum tube pre-amplifier

Polar pattern​
..................................Cardioid

Open circuit sensitivity​
....................20 mV/Pa =-34 dBV (0dBV=1V/Pa)

Frequency range​
..............................20 to 20000Hz

Rated output impedance​
................< 250 Ohms

Recommended load impedance​
......1000 Ohms

Max. SPL (1% THD @1000Hz)​
....122 dB

Equivalent noise level to
DIN 45405(CCIR 468-2)​
................26dB

IEC 268-4(A weighted) ..................16dB-A

Nu wil ik die aansluiten op een AD/DA converter met de specificaties:
Phono: 20Hz-20KHz +1/-3dB
Line: 20Hz-20KHz +1/-2dB
THD+N:
Phono: <0.08%@1KHz
Line: <0.05%@1KHz
S/N:
Phono: Less than -70dB
Line: Less than -75dB
CHANNEL SEPERATION:
Phono: Less than -70dB
Line: Less than -70dB
INPUT IMPEDANCE & SENSITIVITY:
Phono: 47K Ohm /19mV +0/-3dB
Line: 10K Ohm /800mV +1/-2dB
MAXIMUM INPUT:
Phono: 19mV 1KHz

ALleen klipt hij een beetje. Nu heb ik de impedantie berekening der eens op los gelaten die hier elders op de site staat Ubron * ( Rpreamp/(Rpreamp+ Rbron).

Klopt het dat ik dan met een weerstand er tussen van 2200 ohm het probleem oplos, of maak ik dan nog grotere problemen waar ik niet aan gedacht heb?

Met een dergelijke mic moet je gewoon een mic preamp met plenty of clean gain gebruiken en daarna pas de AD insturen. Aaaaight :okdan:

ja dat begrijp ik, maar ik verlies met een weerstand volgens mij niet meer dan 0,011mV impedantie dus krijg ik vrij zuiver en direct het geluid binnen van 99,89%.

Ja hij komt zuiver uit de preamp, dan gaat tie naar de converter en tussen de converter en de preamp gaat hij klippen omdat daar een impedantie verschil in zit.

Dat kastje wat erbij zit is geen preamp maar alleen een voeding voor de buizen in de microfoon, de 3 pins xlr output op het kastje moet dus gewoon in een preamp.

nee man das een fantoomvoeding, je moet die mike via je mengtafel of via een limiter naar je AD sturen natuurlijk

nee man das een fantoomvoeding, je moet die mike via je mengtafel of via een limiter naar je AD sturen natuurlijk

Waarom moet dat via een mengtafel of een limiter? Je kunt de uitgang van die voeding / pre-amp rechtstreeks op een Mic input aansluiten. Je hebt dus wel een mic pre-amp nodig (kan idd in een mixer zitten). Rechtstreeks aansluiten op de Line in van je AD converter gaat niet goed werken lijkt me.

Back