Moog Source OSC2 scale probleem

RiSC

Stamgast
Helaas heb ik geen service manual van mijn Source en op old-schoolsound.com kan deze niet meer worden gedownload.

Ik probeer OSC2 te tunen, die range klopt totaal niet.
de volgende parameters heb ik tot mijn beschikking:
range, int (fine), oct, scale, temp. Het is net is gecompliceerder dan ik dacht en volgens mij staat het in de service manual beschreven.

Wie kan mij uitleggen hoe dit moet of mij een service manual sturen / mailen? ( op simon at 90watts punt com)

Laatst gewijzigd:
ben je er al uit ? ;)

ik begrijp namelijk iets niet, uit de tuning procedure. zoals ik het lees moet je na het stemmen van osc1, oa met R127 RANGE en R123 SCALE, bij de procedure van osc2 ook weer aan R127 gaan draaien (RANGE), waardoor je 1 (wat de referentie moet zijn voor procedure osc2) ook weer overhoop haalt.ik zie bij osc2 nl dat de procedure hetzelfde is als voor 1, maar dat je voor SCALE R72 moet gebruiken. daar leid ik uit af dat RANGE hetzelfde is, nl R127
vind ik gek, of komt dat goed verderop in de procedure als je tuning van osc2 high weer afsluit met oa draaien aan R127 ?

het gekkel is nl

nog niet
was n stukje oude tekst

heb nu met veel moeite mijn osc1 min of meer getuned

maar als ik nu aan 2 ga beginnen,kan ik niet anders opmaken uit de manual dat ik aan R127 moety gaan draaien en dan is osc1 weer helemaal van slag

ik denk t toch, dat in die manual men vergeten is voor osc2 de RANGE R78 te noemen.

voor wie zich zorgen maakte, de moog is weer dicht, oscillators strak gestemd. wel een hele klus.

ik denk t toch, dat in die manual men vergeten is voor osc2 de RANGE R78 te noemen.

Recentelijk heb ik ook een Moog Source gestemd, en ik had ook problemen met VCO 2 stabiel krijgen over het gehele klavier en in alle 32'/16/8' settings. Een stuk verderop in de tuning procedure van VCO2 staat deze range trimmer R78 voor VCO 2 beschreven, maar met slechts de Scale en de OCT2 trimmers kreeg ik het ook niet voor elkaar. Daarop besloten om, net als wat jij deed, toch gewoon op de manier van VCO 1 te starten met de globale Range trimmer 78, en dan te volgen met de Scale trimmer, en dan deze twee stappen herhalen net zolang totdat dat de lage en hoge C op het klavier zuiver zijn. Vervolgens kon ik met de OCT2 trimmer tevens de 32'/16/8' settings goed laten tracken.

Lijkt me inderdaad een foutje in de manual, erg vervelend want het kost je zo een hoop extra tijd.

Back