AudioMedia II kaart

Status
Please reply by conversation.

etaoin

Brodgar Tech
AudioMedia II kaart (niet nieuwer; hij moet met Sound Designer II werken). Ik wil de Mac/EMAX seriële link even controleren, maar SDII doet het niet zonder AM II kaart.

Oh, en aangezien het een Nubus-kaart is zou de bijbehorende Nubus Mac ook welkom zijn, maar die kan ik eventueel ook wel van Marktplaats trekken denk ik.

En het is alleen ter controle van de RS422-poort van een EMAX, dus ik ga er geen goud geld voor betalen ;)

Ik heb hier trouwens nog Apple meuk met nubus en ook wat oud software
voor systeem 7 maar dan moet ik even zoeken want het is
al een tijdje geleden dat ik dit heb gebruikt.

Etaion, ik zou zoeken naar een 8100. De snelste Mac die nog een Nubus slot had. Heb er zelf een paar gehad, met AudioMedia II kaarten. Lang geleden...

Etaoin, met SDII gaat de transfer niet sneller dan met Alchemy hoor. Ik heb beide geprobeerd. Mogelijks ben ik degene van wie je de berichten op Emu groep gelezen hebt (esynthesist) :-)
De trage snelheid ligt eenvoudigweg aan het protocol van de Emax. En euh: Alchemy kan alle samples met 1 commando oversturen, maar volgens mij moet je met SDII zelfs sample per sample afzonderlijk transfereren. SD for Emax werkt mogelijks efficienter maar dat zou ik even moeten nagaan en die software is moeilijk te krijgen... SD for Emax kent bovendien de menu-opties 'send bank' en 'get bank' maar die zijn gedesactiveerd omdat het Emax protocol toen nog niet over de snelle load/unload functie beschikte en Digidesign heeft daarna niet meer verder geinvesteerd in het upgraden van de software...

En euh... on topic: ik heb geen Audiomedia II card te koop :-)

Jaja, een jaar later neem je wat spullen van iemand over waaronder "wat PC kaarten". Dat bleken bij thuiskomst dus o.a. een Protools kaart en, jawel, een AudioMedia II te zijn. Zo zie je maar weer... Helaas is de EMAX inmiddels al verkocht.

Status
Please reply by conversation.
Back