Avalon VT 737 (SP?)

boeklanoei

Ouwe rot
Graag jullie bevindingen over deze tube channelstrip. Ik heb gehoord dat ie ondanks zijn buizen, toch behoorlijk clean en gedetailleerd kan klinken. Met een lichte kleuring. En hoe zit het met het eventueel vervangen van de buizen in de toekomst? Voor mijn manier van werken: Compressie en EQ zou alleen op wat subliele wijze worden toegepast op vocalen misschien acoestiscke gitaar (heel) af en toe. Hij is bedoeld voor vocalen wat betreft mijn setup. Graag jullie meningen over deze toch wel gerenomeerde box vooral een x aantal jaren geleden.

ja ik heb er eentje en gebruik hem vooral live
vooral op dyn mics vind ik hem erg fijn, condensatormics voegt hij misschien iets teveel presence toe maar dat kan je er altijd uithalen natuurlijk.
compressor is wat traag (vactrols) maar dat is ietwat te modden :D
ik zet er vaak een 160 achter iig, want er zit geen insertpunt op.
het compressorpad kan je aan/uitzetten maar gaat via een eigen buis dus als je die aanlaat staan heb je toch weer een iets andere klank, bij mij staat hij altijd aan 8>

verder de buizen: alle 4 identiek 6922/E88CC etc
heb geexperimenteert met veel NOS tubes: telefunken (goldpin) sylvana jan/philips etc etc. maar allemaal erg microfonisch.
ben nu jj aan het testen (in een 747 dan) en daar ben ik erg over te spreken tot nu toe.
Heb ze in de studio 2x747 naast elkaar gezet (1 747 met org EH buizen, en eentje met jj en jan/philips).
JJ is iets minder groezelig dan EH, (maar niet speciaal cleaner) maar wel heel mooi en ze waren nog niet ingebrand.
Maar dat is op een 747, en dus niet op de 737.
mijn buisjes zijn al oud dus ik ga alles voor jj vervangen.
neemt niet weg dat ik binnenkort een nieuwe nos lichting krijg om te testen.
Deze zijn van tevoren op microfonie getest
telefunken en mullard was qua klank nl erg mooi.
het gekke is dat je met deze hi quality buizen dus meer richting clean gaat, terwijl je dat misschien helemaal niet speciaal wil. toch klonk het erg charmant allemaal maar microfonisch dus...
:)

Back