GEM Equinox61 - MIDI out-signaal komt niet binnen op laptop

Nucleus

Nieuwkomer
L.S.,

Ben onlangs in het bezit gekomen van de GEM Equinox61 synthesizer, welke mij tot nog toe prima bevalt (veel presets, handige controllers, diverse edit-mogelijkheden...). Naast dat ik deze synth zelfstandig wil gebruiken, wens ik 'm ook in te zetten als masterkeyboard in combinatie met laptop. In dat laatste lijk ik nog niet te slagen :
-Met een Midi-naar-USB kabel heb ik de Equinox gekoppeld aan de laptop; hierbij wordt de kabel zelf herkent. In o.a. Orion Platinum, Fruity Loops en Cubase is deze onder de naam "USB MIDI Cable" selecteerbaar.
-Op de synth staat bij het onderdeel MIDI "Clock send" aan. Voorts is ingesteld "Local off".
-In geen van de genoemde programma's wordt er echter informatie van de synth ontvangen.

NB. Ben mij ervan bewust dat de Equinox het mogelijk maakt MIDI te configureren voor zowel de sequencer als de synth. Ik heb het MIDI out signaal daarom zowel bij de synth- als de mastersectie aangepast.

Mijn dank bij voorbaat.

Ter aanvulling: de laptop draait op Windows Vista en de geluidskaart is een standaard Realtek-gevalletje (binnenkort te vervangen door een fatsoenlijke usb audio interface).

Hoe onnozel... Inderdaad verkeerd aangesloten. Bij Orion Platinum werkt alvast alles naar behoren.
Ga mij er goed aan doen mij extra te verdiepen in MIDI, haha.
Bedankt!

PS. Wat mij betreft kan dit onderwerp dan ook afgesloten worden.

Laatst gewijzigd:
Back