[geinig trackje] Korg DDD1 + 303 = acid?

Rvooh

Gepokt en gemazeld
ik voelde het kriebelen, en daar mijn sampler opengevezen op de grond lag, kon ik niet anders dan een alternatief zoeken
geinspireerd door de persoon die de 626 gebruikte begin ik de programmeren op mijn oude korg DDD-1 (dynamic digital drums). het geheugen was nog helemaal leeg.
hier zijn wel fx gebruikt, en maar 1 tb. Hoewel deze live opgenomen is zit er al meer structuur in.

rvooh - dynamic digital bassline

(again: voor alles geld een eerste keer)

Laatst gewijzigd:
Hmm, beetje droog, kaal, levenloos en al 10.000 keer eerder gedaan..
Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.. 8D

Arv

Origineel geplaatst door Arveyman
Hmm, beetje droog, kaal, levenloos en al 10.000 keer eerder gedaan..
Maar dat is slechts mijn bescheiden mening..

en bescheiden is hij ;-)
droog en kaal? kan ik niet ontkennen
levenloos: jup best wel mogelijk, behalve die tb dan
10000 keer gedaan? Ik denk dat ik de eerste persoon ben die een track maakt met enkel tb en ddd1 (wie gebruikt er nou een ddd1 zonder samplerkaard en zonder soundcards?)

lol
a poor mans acid
maar kom soit, zoals die persoon met de Tr-626 was dit trackje even ik die mn (nog nooit eerder gebruikte) korg ddd-1 gebruik.
ondertussen is de track geupdate met wat grappige computer vocaaltjes, dus hier nog even de volle url:
http://users.pandora.be/darffader/mp3/rvooh-dynamic digital bassline.mp3

Grappig hoe een paar wacky sampeltjes een track veel leuker kan maken...
Ik vind het wel plezant... ok, het is niet een track met veel opbouw en wisseling, maar ...humhum... tis acid hee...
De mogelijkheid om gewoon wat speelgoeddoosjes aan te zetten en op een half uurtje een grappig trackje te maken blijft leuk... en is echt wel een goeie stress-killer.

Ik vindt een paar van die 303 pattrerns wel relax. Alleen zou ik zelf wat minder switchen.
Het geeft bij Acid juist vaak een heftig effect als je constant hetzelfde hoort, maar dat
er wel lekker getweaked wordt.

Back