• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Tannoy 15" DC speakers & Marantz 170DC eindversterker

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Nicolas 2000

It's a household name
Voor degenen die hun monitoring naar een hoger niveau willen tillen:

Marantz 170DC eindversterker. Classic van Marantz, toen ze nog in de USA gemaakt werden. Dit exemplaar is vorig jaar voor meer dan 150€ door een professional volledig gereviseerd: alle soldeerverbindingen vernieuwd, alle elco's vervangen door topkwaliteit (Panasonic FC en dergelijke), waar nodig andere componenten vervangen, alles met respect voor het originele design. Hij is getest aan een dummy load, en typisch voor deze bakken presteert hij behoorlijk boven specificatie. In de praktijk kan deze makkelijk meer dan 100W per kanaal leveren. Hij klinkt fantastisch en neutraal. Het front ziet er nog mooi uit, alleen een paar kleine tikjes bij het woord "marantz". Ik heb de verlichtingslampjes eruit gehaald, omdat ik dat rood/blauwe schijnsel niet zo mooi vond als gewoon zwart/wit zoals ze op foto staan. Wil je liever rood/blauw, gewoon lampjes in de lampvoetjes steken en klaar. Gezien de recente complete revisie is de prijs voor deze versterker 350€. Foto is van het aangeboden exemplaar.
105.gif

2673042100103382518S600x600Q85.jpg

2 Tannoy Puma speakers, met 15" Dual Concentric units K-3808. Kunnen eventueel reconed worden als K-3838. (=K3809 resp 3839). Ze hebben wel een beetje onderhoud nodig: om ze beide weer spelend te hebben moet 1 voice coil hersteld worden (tientjeswerk); wil je ze beiden weer perfect on spec en uiterlijk bling-bling, dan moeten ze reconed worden (en dan heb je in essentie nieuwe units, want alles wat beweegt wordt dan vervangen). Een mogelijke optie tussen deze 2 in, is de ene uiterlijk mooie unit zijn voice coil laten repareren, en de andere werkende maar minder mooie unit zijn surround laten vernieuwen en een mooie dust cap erin laten zetten ofzo. Enfin, wie zich een beetje in de materie verdiept weet dit zelf ook wel. Total Speaker Repair is een goed adres in NL voor dit soort klusjes. Ik zou de units zelf kunnen laten opfrissen en dan los voor een ontieglijk hoog bedrag aanbieden (15" DC's zijn en blijven erg gezocht...) maar aangezien ik zelf jaren van deze speakers gedroomd heb en weet dat anderen er ook van dromen maar budgetair ook beperkt zijn, bied ik ze aan zonder een monsterwinst op te strijken: 450€ voor beide speakers samen. En dan heb ik ze voor jou al uit Engeland laten overkomen. Foto's zijn weerom van de aangeboden exemplaren.
105.gif
(ok, deze koop je misschien niet voor hun snoezige uiterlijk ;))

Nummer 1: speelt wel perfect, maar unit niet zo mooi: lelijk ingelijmde dustcap, lijmresten en amateuristische reparatiesporen op de surround.

2832286290103382518S600x600Q85.jpg

Nummer 2: voice coil moet hersteld worden, maar ziet er verder mooi uit en is verder perfect (surround lekloos). Ik heb nog nooit zo'n strakke dust cap gezien op een 15" DC.

2717562250103382518S600x600Q85.jpg

Om het helemaal mooi te maken: als je de eindversterker en de speakers samen koopt, betaal je niet 800 maar 750€.

Deze Tannoys komen in tegenstelling tot wat je zou vermoeden ook tot hun recht in kleinere ruimtes. Zodra je minstens 5 meter tussen de tegenoverstaande muren hebt (dus in de richting van de speakers), gaat het perfect. En het leukste aan deze units is dat ze naast hun enorme volumepotentieel ook op fluisterniveau full-range klinken. Ideaal voor nachtwerk.

Laat u ook niet wegjagen door de complete en eerlijke omschrijving. De meesten bieden de units gewoon aan zonder verder detail, dan betaal je vele honderden (duizenden als je pech hebt) euro's meer en kijk je uiteindelijk toch weer tegen een alsnog nodige recone ofzo aan. Ik ben gewoon compleet en eerlijk, ik weet dat het vaak in mijn nadeel is, maar ik kan dan toch tenminste 2 keer aan dezelfde persoon iets verkopen. ;)

Wie o wie gaat voor high-end monitoring?

BUMP

350€ voor de versterker, 450€ voor de speakers, 750€ voor alles samen.

Je geniet nog meer van je synths als je systeem full-range is...Hoor die analoogjes eindeloos diep gaan, hoor de dynamiek die erin zit, zowel als je het loeihard zet als wanneer je 's nachts op fluisterniveau speelt.

De versterker is gereserveerd!

Alleen nog het paar Tannoys te koop, voor 450€. Geen interresse in ruil, tenzij misschien "an offer you can't resist" op het vlak van analoge synths. ;)

Voor degenen die niet weten wat te doen met de Nieuwjaarsbonus: 400€ voor het paar Tannoys! The real thing, 15" DC. Laat het volledige sonische potentieel van uw synths op u los in 2009.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back