Gezocht : Midi Sequence Database ??

jowi

Nieuwkomer
Ik zoek voor in een live situatie een programma waarmee ik:
1) even een nieuwe setlijst kan samenstellen (en deze vervolgens kan uitprinten). dat betekent dat er dus een soort van "playlist" moet zijn.
2) vervolgens verwacht ik dan dat dit programma zowel de drummer als de toetsenist aanstuurt in de vorm van tempo en program changes,
3) en bovendien nog eventueel meeloopt tijdens de nummers voor wat add lib samples.

Bestaat dit ??????:halleluja

een wat?

je wilt een drummer aansturen met midi?
wat voor een plug gaat er in een drummer?

Re: Gezocht : Midi Sequence Database ??

Origineel geplaatst door jowi
Ik zoek voor in een live situatie een programma waarmee ik:
1) even een nieuwe setlijst kan samenstellen (en deze vervolgens kan uitprinten). dat betekent dat er dus een soort van "playlist" moet zijn.
2) vervolgens verwacht ik dan dat dit programma zowel de drummer als de toetsenist aanstuurt in de vorm van tempo en program changes,
3) en bovendien nog eventueel meeloopt tijdens de nummers voor wat add lib samples.
1) een tekstverwerker :confused:

2) Je bedoelt dat zowel drummer als toetsenist via in-ear-monitoring het tempo 'horen', kan makkelijk als je bv op een MIDI-kanaal een metronoom aanstuurt (hoeft niet zo'n irritant piepje te zijn) en het audiokanaal daarvan naar in-ear monitoring stuurt.
Tempo en program changes plaats je gewoon in je midi-files op de plaats waar je ze wil hebben, toch ?

3) je sequencer laten meelopen en op de juiste plaats de samples oproepen.

Of bedoel je toch iets anders?

Origineel geplaatst door Pjotr G
een wat?

je wilt een drummer aansturen met midi?
wat voor een plug gaat er in een drummer?

Men neemt een Midi kabel, en steekt deze in de drummer zijn :kont:
sorry kon het niet laten.........

Origineel geplaatst door Blinx
Men neemt een Midi kabel, en steekt deze in de drummer zijn :kont:
sorry kon het niet laten.........

Bedankt voor het effectief verwijderen van mijn eetlust voor tenminste 2 dagen. Het idee alleen al, dat doe je zo'n MIDI kabel dus nooit of te nimmer aan!

Maar even serieus: Wat je zoekt is eigenlijk een soort MIDI jukebox. Maar voor live-situaties denk ik dat goed overleg met de rest van de band en het op zinnige wijze samenstellen van een playlist meer goed doet dan een "spontaan" gegenereerd exemplaar.

Er zijn wel een paar arranger-keyboards (Roland, G-serie, volgens mij) die ook daadwerkelijk een 'lijst' achter elkaar kunnen inladen van MIDI-bestanden, maar je moet er wel voor zorgen dat de bestanden in de playlist ook deugdelijk op de instrumenten zijn afgesteld.

De andere optie is een set MIDI files in Cubase of zo achter elkaar te plakken (mergen) en in de tussentijd een clicktrack mee te laten lopen. Kun je het nauwkeuriger omschrijven? Wat je vraagt heeft nogal een set raakvlakken en misschien kan een combinatie van software het beter doen dan een enkel pakket. Een sequencer die het bij uitstek goed doet voor live-spul is Ableton (tenminste, zo heb ik het gehoord).

Thanx Yoozer voor het meedenken.

Het idee is als volgt.
Ik heb in mijn triton de presets voor de verschillende songs op volgorde staan van de setlijst, zodat de wissel tussen nummers vlekkeloos kan verlopen. De drummer heeft een click (Roland drum computer) op z'n hoofd en stuurt mij midi sync voor de juiste synchronisatie van mijn arpegio's.
Als we nu vlak voor de set besluiten nummers te wisselen is dit voor mij en de drummer een crime.
We willen nu een laptop die ons beide aanstuurt (sync) en waar ik op gemakkelijke wijze (program change) de bediening van mijn triton en zijn roland mee regel. Hij laat wat instrumenten mee lopen uit z'n roland.
Het zou leuk zijn (geen must) om deze setlijst uit te kunnen printen voor de rest van de band.
Een volgorde in cubase plaatsen is dus geen optie omdat dit niet soepel genoeg is voor wijzigingen.

Ik zal Ableton ondertussen even uitchecken.......

Ik weet dat er van Quasimidi een rack module is met een diskdrive die Midi files afspeeld. Hij staat ook nog ergens te koop ook voor 89 euro. Ik heb alleen de link hier niet. (Staat thuis ergens tussen mijn bookmarks....) De link post ik vanavond wel ff dan weet ik ook het type etc.

Back