Xboard en ableton live

simpulse

Nieuwkomer
Hallo allemaal.

Ik duik nu in de wereld van midi en heb dan ook een beginnersvraag. Sorry dat ik de termen nog niet goed heb..

Hoe speel ik meerde instrumenten op mijn xboard64 via de proteus plugin in ableton uit dezelfde bank, zonder dat hij bij elke track dezelfde plugin opnieuw laadt?

Dus als ik het opgeslagen nummer start in ableton, dan duurt het een minuut of 5 voordat alles is ingeladen. En ik zie dat hij 2-3-4 x dezelfde geluidsbank aan het laden is. Gevoelsmatig klopt dit niet. En is er vast een slimmere manier om de instrumenten uit dezelfde bankt te bespelen en op te nemen.:eureka:

Gevoelsmatig klopt dit niet. En is er vast een slimmere manier om de instrumenten uit dezelfde bankt te bespelen en op te nemen.:eureka:

Helemaal correct. Als je hier even kijkt: http://images.americas.creative.com/images/products/inline/PX2_singleView.jpg

zie je een tabblaadje met "1-16".

Ik heb zelf wel Proteus VX (de gratis versie) maar bij jou zou 't hetzelfde moeten werken:

- maak 2 MIDI-kanalen (ik noem ze even 1 en 2)
- laad op de eerste Proteus in
- ga naar het tabje 1-16
- kies bij MIDI 01 in "Preset" bijv. nr. 001
- kies bij MIDI 02 in "Preset" bijv. nr. 010
- ga in Ableton naar het 2e MIDI-kanaal
- stel daar bij de output in dat 'ie het kanaal moet pakken waarin Proteus staat
- onder die keuze heb je nog een optie om het kanaal te kiezen (ze heten helaas wel allemaal hetzelfde, dus da's niet echt duidelijk).

Zie screenshot in de bijlage voor verduidelijking.

Attachments

• proteus_ableton.png
    proteus_ableton.png
    16 KB · Bekeken: 96
Back