Gezocht: Korg Z1 in goede staat

Status
Please reply by conversation.
Nou ga ik er vanuit dat er alleen eerlijke mensen op het synthforum rondsurfen:engel:...Maar laatst hoorde ik van iemand uit de Z1 Yahoo usergroup dat hij een exemplaar had gekocht die maar 6 stemmen polyphony bleek te hebben i.p.v. 12. De missende 6 stemmen bleken bij het openen van de synth te zijn achtergehouden:maffia:. Je zal er hier waarschijnlijk niet snel mee te maken krijgen, maar toch...een verkoper kan zo'n exemplaar ook in goed vertrouwen 2ehands hebben gekocht en er niks van merken (sommige gebruikers denken dat de polyphony per oscillator geldt).

Succes met de koop van deze mooie synth!

Je verkoopt je in goede staat verkerende Korg Z1?
Laat het me weten!

Er staat er één te koop hier in Marktplaats voor een zéér lage prijs met wat kwaaltjes..

Deze schijnt vies te zijn (mischien is deze makkelijk schoon te maken) en deze heeft het welbekende Z1 probleem van de eerste serie idd, hij loopt niet synchroon met MIDI clock, hiermeer loopt je arpeggiator en LFO's niet gelijk met MIDI clock. In hoeverre jij dit gebruikt is een 2e, ik persoonlijk zou 'm laten staan. Ik heb mijn Z1 voor €600 weten mee te nemen van een gozer uit A'dam die 'm als blikvanger had en er nooit echt op gewerkt heeft, deze is dan ook in nieuwstaat!

Ze zijn best zeldzaam, degene die een goede hebben, die verkopen 'm waarschijnlijk nooit meer.
Uit 't buitenland halen zou ik btw ook niet aanraden, via Ebay bv.

Succes :)

Er staat er één te koop hier in Marktplaats voor een zéér lage prijs met wat kwaaltjes..

Deze schijnt vies te zijn (mischien is deze makkelijk schoon te maken) en deze heeft het welbekende Z1 probleem van de eerste serie idd, hij loopt niet synchroon met MIDI clock, hiermeer loopt je arpeggiator en LFO's niet gelijk met MIDI clock. In hoeverre jij dit gebruikt is een 2e, ik persoonlijk zou 'm laten staan. Ik heb mijn Z1 voor €600 weten mee te nemen van een gozer uit A'dam die 'm als blikvanger had en er nooit echt op gewerkt heeft, deze is dan ook in nieuwstaat!

Ze zijn best zeldzaam, degene die een goede hebben, die verkopen 'm waarschijnlijk nooit meer.
Uit 't buitenland halen zou ik btw ook niet aanraden, via Ebay bv.

Succes :)

Hoe valt er te achterhalen of de mijne ook deze kwaal heeft? Aan het serienummer misschien?

Hoe valt er te achterhalen of de mijne ook deze kwaal heeft? Aan het serienummer misschien?

De exacte serienummers weet ik niet, laag is iig niet goed, maarja.. wat is laag??

Gebruik de zoekfunctie, ik he bin 't verleden een topic hierover gestart en ben toen verder geholpen daarin :)

FLOU242 op synthforum wil de zijne wel verkopen aan mij voor +- 600 euro.
Is 12 stemmig, of het midi clock probleem ook speelt weet ik nog niet.
Maar de prijs lijkt me wel gunstig?

de mijne is wel te koop, maar hij ziet er niet zo mooi meer uit, de batterij moet vervangen worden en de arp synced niet aan midi. Persoonlijk heb ik daar nooit last van gehad omdat ik eigenlijk nooit arpeggiators gebruik ( ik vind ze suf) en die keren dat ik hem wel heb gebruikt voegde het juist iets toe aan de muziek , juist omdat het net niet synchroon liep ( vooral bij ambient achtige dingen erg cool) maar ja dat is nou eenmaal ieder zijn ding.
Er zit wel een kaart in die je geheugen verdubbelt ( dat van de synth althans)
Dus als je dat van de arpeggiator geen punt vindt, kun je wel voor weinig geld een beest van een synth met een klasse toetsenbord krijgen, ik verkoop hem voor 300 euro.

FLOU242 op synthforum wil de zijne wel verkopen aan mij voor +- 600 euro.
Is 12 stemmig, of het midi clock probleem ook speelt weet ik nog niet.
Maar de prijs lijkt me wel gunstig?

De Z1 is zeker €600,- waard, mits hij technisch in orde is en hij in goede staat is (geen diepe krassen, gele toetsen etc etc.)
Speel een 6bar pattern af met de Z1, als de arpeggiator na de 3e/4e bar uit de maat begint te lopen heeft deze de welbekende kwaal dat zowel de arpeggiator én dus ook de LFO's niet met MIDI clock gelijk kunnen lopen, ik heb echt lang gezocht voordat ik de mijne had, want ik wilde een instrument die 100% in orde zou zijn.

Mocht je tot aankoop overgaan, post dan foto's.. Altijd leuk :D

Arpeggiator gebruik ik sowieso niet, maar een Z1 zonder de welbekende kwaal is mij wel wat meer waard, al was he
De Z1 van FLOU242 schijnt in goede staat te zijn, hij zegt een goede reputatie te hebben hier op het forum.
Maar ja ik ben nog redelijk nieuw hier.

Arpeggiator gebruik ik sowieso niet, maar een Z1 zonder de welbekende kwaal is mij wel wat meer waard, al was he
De Z1 van FLOU242 schijnt in goede staat te zijn, hij zegt een goede reputatie te hebben hier op het forum.
Maar ja ik ben nog redelijk nieuw hier.

Wil niet tegen schenen schoppen hier, maar ikzelf zou nooit uitgaan op "reputatie" op het internet, dat zegt mij weinig..
Ga lekker die synth zelf bekijken en trek dan je oordeel :)

Status
Please reply by conversation.
Back